مسلمانان بیشتر از مباحث نظری به دنبال راه های عملی باشند
کد خبر: 1476588
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۳
اندیشمند دینی آذربایجان:

مسلمانان بیشتر از مباحث نظری به دنبال راه های عملی باشند

گروه بین‌الملل: شاهین حسنلی، از علمای دینی جمهوری آذربایجان تأکید کرد: امروزه باید مسلمانان با اتحاد به فکر را‌ه‌حل رفع مشکلات باشند و بیشتر از مباحث نظری بر را‌ه‌های عملی تمرکز کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از محل برگزاری کنگره جهانی «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» در شهر مقدس قم، شاهین حسنلی، از علمای دینی جمهوری آذربایجان، با بیان این مطلب در کمیسیون «راه‌کارهای جهان اسلام برای برون رفت از بحران جریان‌های تکفیری» گفت: پدیده تکفیر مربوط به هیچ دینی نیست و برخی می‌خواهند از این طریق جنگ مذهبی به راه بیندازند، بنابراین مسلمانان باید در مقام عمل با هم متحد بوده و بر علیه تکفیر قیام کنند.
وی افزود: امروزه باید مسلمانان با اتحاد به فکر را‌ه‌حل رفع مشکلات باشند و بیشتر از مباحث نظری به را‌های عملی فکرکنند.
شاهین حسنلی تصریح کرد: توجه به اندیشه‌های علمای مسلمان یکی از راه‌های عملی برای مقابله با پدیده تکفیر است که باید در این راستا تلاش جدی صورت گیرد و امت اسلام بهتر است که عقاید دینی خود را مورد مطالعه قرار دهند و ارز‌ش‌های حقیقی و الهی را برای جهان‌بینی خود برگزینند.
این عالم دینی جمهوری  آذربایجان گفت: پدیده تکفیر نسخه تحریف‌شده دین است و برای تصحیح آن باید نوع نگاه به دین تغییر داده شود و در نگاه خودمان به دین اسلام باید به اخلاق و معارف اخلاقی که در دین مبین اسلام مورد تأکید است توجه جدی داشته باشیم.
وی گفت: دین اسلام بهتر است از راه اخلاق و نگاه‌های عرفانی و عشق و محبت مورد توجه قرار گیرد.
شاهین حسنلی تأکید کرد: یکی دیگر از عواملی که موضوع تکفیر را می‌تواند ریشه‌کن کند، وحدت مسلمانان است؛ مسلمانانی که منصوب به مذاهب شیعه و سنی هستند اگر با همدیگر علیه تکفیر اقدام کنند این تکفیرگران خواهند بود که می‌فهمند که از دین خارج شد‌ه‌اند.

captcha