سوء استفاده تکفیری‌ها از بی‌سوادی برخی مسلمانان/ اهمیت زنان در جلوگیری از گرایشات تکفیری
کد خبر: 1476590
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۲
در کمیسیون تبارشناسی تکفیر مطرح شد:

سوء استفاده تکفیری‌ها از بی‌سوادی برخی مسلمانان/ اهمیت زنان در جلوگیری از گرایشات تکفیری

گروه حوزه‌های علمیه: سلفی‌ها می‌کوشند با ایجاد مدارس علمیه موجب انحرافاتی در عامه مردم شود؛ آنها به واسطه آموزش افرادی که سواد چندانی ندارند، افکار خود را به آنها تحمیل می‌کنند و از بی‌سوادی افراد سوءاستفاده می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، عبدالله دوسو، پژوهشگر اسلامی ساحل عاج عصر امروز دوم آذرماه در کنگره در کمیسیون تخصصی تبارشناسی جریانات تکفیری ضمن معرفی مقاله خود اظهار کرد: کوشیدم در مقاله خود روش‌های سلفی را معرفی کنم.
وی ادامه داد: تفکر یا ایده ادیان آسمانی در طول تاریخ با تندروی پیروان آن ادیان مواجه بوده است که مصداق آن در یهودیت همان صهیونیزم و در مسیحیت، کلیسای انجیلی است. در این میان اسلام هم از این آسیب محفوظ نبوده است و گروه های تندروی سلفی در آن بروز یافته است.
وی با بیان این که در مقاله خود به مقایسه تاریخی این سه گروه پرداخته است، اظهار کرد: نکته جالب در این میان آن است که صهیونیست ها یهودی را نکشته اند و کلیسای انجیلی هرگز مسیحی را نکشته است. اما میبینیم که گروه تکفیری که ادعا می کند از اسلام است، خود مسلمانان را مورد هدف قرار داده است که همین رویکرد آنان پیام روشنی است که باید از آن استنباط کرد.
دوسو افزود: سلفی ها می کوشند مدارس علمیه ایجاد کنند و مفاهیم اسلامی نظیر توحید، نبوت و جهاد را به صورت خاصی آموزش می دهند که موجب انحرافاتی در عامه مردم می شود. آنها به واسطه آموزش افرادی که سواد چندانی ندارند، افکار خود را به آنها تحمیل می کنند و از بی سوادی افراد سوء استفاده می کنند.
وی با اشاره به اقدامات اقتصادی تکفیری ها گفت: آنها در طرح های اقتصادی خود می کوشند افراد را به سمت سلفی گری سوق دهند.
وی با اشاره به تلاش های سیاسی تکفیری ها، اظهار کرد: آیا تکفیری ها نمی دانند که با کشتن شیعیان، شیعیان را در اندیشه خود تقویت می کنند؟ آنها از این موضوع با خبر هستند، اما نکته این است که می خواهند بر آمار نفوس شیعیان تاثیر منفی بگذارند.
وی در پایان سخنان خود اظهار امیدواری کرد که مذاهب اسلامی در زمینه های مختلف، بتوانند مسائل خود را از طریق عقلانیت حل و فصل کنند.
پس از سخنان عبدالله دوسو، عین الدین ضیائی، متفکر اهل تسنن اهل کرمانشاه، ضمن کسب اجازه از رئیس جلسه، در سخنان کوتاهی به نقش زنان در جلوگیری از اندیشه های تکفیری اشاره کرد و گفت: چرا زنان را در چنین همایشی مشارکت نمی دهیم؟
وی افزود: ما مردان گرد هم آمده ایم و هیچ کدام از ما داعشی نیستیم و بر برادری خود تاکید داریم، اما بعضا زنان هستند که مردان و پسران خود را به داعش می سپارند.
ضیائی با اشاره به اهمیت توجه به آموزش زنان مسلمان، گفت: به زنان بیاموزید که داعش کیست تا بدانند جوانان خود را در چه سمت و سویی هدایت کنند.
حجت الاسلام یوسفی غروی در پاسخ به اظهارات ضیائی، اظهار کرد: در میان مقالات ارائه شده در همایش، آثاری از زنان هم وجود دارد که در این همایش به دلیل محدودیت های موجود، امکان دعوت از بانوان را نداشتیم. اما قطعا زنان نقش تعیین کننده ای در جلوگیری از اندیشه های تکفیری دارند که این همایش به آن بی توجه نبوده است.

مطالب مرتبط
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
Eeee
|
-
|
۱۳۹۴/۰۱/۰۷ - ۲۲:۵۷
0
0
دمتون کرم از مطالبتان تو شهرام استفاده میکنم
captcha