اختلاف و سوءظن در دنیای اسلام نتیجه تفکرات تکفیری است
کد خبر: 1476591
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۶
اندیشمند سودانی:

اختلاف و سوءظن در دنیای اسلام نتیجه تفکرات تکفیری است

گروه بین‌الملل: صلاح الدین السنوسی با بیان این که آثار فعالیت‌های گرو‌ه‌های تکفیری در جامعه فراوان هستند، گفت: اختلاف و سوءظن در میان مسلمانان یکی از این نتایجی منفی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از محل برگزاری کنگره جهانی «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» در شهر مقدس قم، صلاح الدین السنوسی، از علمای برجسته سودانی در کمیسیون «جریان‌های تکفیری و پیامدهای سیاسی» که امروز، دوم ذرماه، برگزار شد، اظهار کرد: در مقاله‌ای که ارائه داده ام، خطرات تکفیری ها در جوامع اسلامی بررسی شده است.
وی افزود: واژ‌ه‌شناسی تکفیر و تفرقه و نیز حکم تکفیر بخش نخست مقاله من را تشکیل می دهد و اینکه آیا هر شخص مجاز است تا دیگران را تکفیر کند یا خیر.
این استاد سودانی با بیان اینکه آثار فعالیت های گروه های تکفیری در جامعه فراوان هستند، گفت: اختلاف و سوء ظن در میان مسلمانان یکی از این نتایجی منفی است.
وی ادامه داد: تکفیری ها خونریزی را مباح می دانند و حتی ناموس دیگران و مایملک آنها را برای خود حلال دانسته و به این واسطه به آنها حمله می کنند.
السنوسی با اشاره به تحریف هایی که در نصوص مختلف دینی و بر اساس هوای نفس ایجاد شده است، گفت: همین امر زمینه ساز ظهور گروه های تکفیری هم شده است.
این استاد سودانی اظهار کرد: تکفیری ها هر که را با آنها مخالف باشد تکفیری می کنند و پس از آن با حلال دانستن خونشان، دست به کشتارهای وسیع می زنند.
وی با خطرناک دانستن جریان تکفیری برای جهان اسلام عنوان داشت: هیچ مسلمانی حق ندارد با این چنین گروه هایی همکاری کند بلکه لازم است مقابله جدی با آنها داشته باشد.
السنوسی گفت: همه مسلمانان باید متفق شوند که تکفیری ها برای همه جهان اسلام خطرآفرین هستند؛ ضمن اینکه توافق همه مسلمانان بر اینکه تکفیری ها ساخته و پرداخته دشمنان اسلام هستند هم ضروری است و علاوه بر این باید بر روی اشتراکات به وحدت رسید.
این استاد سودانی افزود: تکیه بر اشتراکاتی که میان مذاهب مختلف وجود دارد یکی از ضروریات امروز دنیای اسلام محسوب می شود.

captcha