نیازمند ایجاد مکاتب وحدت بخش در میان مسلمانان بر اساس اشتراکات هستیم
کد خبر: 1476592
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۲
رئیس حرکت التوحید لبنان:

نیازمند ایجاد مکاتب وحدت بخش در میان مسلمانان بر اساس اشتراکات هستیم

گروه بین‌الملل: رئیس حرکت التوحید لبنان با اشاره به اشتراکاتی که در میان مسلمانان وجود دارد، گفت: باید مکاتب وحدت بخشی را در جهان اسلام ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از محل برگزاری کنگره جهانی «جریان‌های افراطی و تکفیری از دیدگاه علمای اسلام» در شهر قم، شیخ علامه بلال سعید شعبان در کمیسیون «جریان‌های تکفیری و پیامدهای سیاسی» که امروز، دوم آذرماه، برگزار شد، اظهار کرد: به فرموده قرآن، خداوند اگر می خواست همه را در یک امت قرار می داد ولی اراده الهی این بود که مردم از نژادها و گروه های مختلف باشند.
وی افزود: عدم فهم صحیح دین یکی از عوامل ایجادکننده جریان تکفیری است و البته دلایل سیاسی هم دخیل هستند ولی در مجموع، تندروی ها سبب جنایات گسترده می شود.
رئیس حرکت التوحید لبنان با بیان اینکه تکفیری ها مسلمان نبوده بلکه گروه های جنایت کار در خدمت استکبار جهانی هستند، گفت: اسلام دینی است که سرعت زیادی در گسترش خود داشته و دشمنان هم به منظور جلوگیری از این امر، گروه های تکفیری را پرورش داده و در حقیقت از دین، برای سرکوب دین بهره برده اند.
وی ادامه داد: حل مشکل تندروی و غلو در دنیای اسلام، بستگی به انواع آن دارد؛ برخی تندروی ها دارای ریشه اعتقادی و برخی مذهبی هستند که در هر صورت باید به درستی آنها را شناخت.
سعید شعبان با اشاره به اشتراکاتی که در میان مسلمانان وجود دارد گفت: باید مکاتب وحدت بخشی را در جهان اسلام ایجاد کرد.
رئیس حرکت التوحید لبنان با تاکید بر جلوگیری از گسترش صداهای افراط گرایانه، اظهار کرد: شبکه های ماهواره ای و منابر زیادی در خدمت تکفیری ها قرار دارند که لازم است بر سر اصولی به منظور گسترش وحدت در جامعه اسلامی به توافق برسیم و جلوی این صداها را بگیریم.
وی افزود: امامان گمراهی کسانی هستند که بر طبل اختلاف می کوبند و می خواهند مسلمانان همواره با یکدیگر به جنگ بپردازند.
سعید شعبان با بیان اینکه طرح های مختلفی را می توان در این زمینه تدوین کرد گفت: باید گفتمانی بر اساس مشترکات دینی و به دور از هرگونه افراط به منظور گفت وگوی میان مذاهب اسلامی ایجاد کرد.

captcha