گراميداشت فعاليت‌های قرآنی رمضان در سالن همايش‌های صدا و سيما برگزار شد
کد خبر: 1504176
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۸۵ - ۱۰:۲۷

گراميداشت فعاليت‌های قرآنی رمضان در سالن همايش‌های صدا و سيما برگزار شد

شبكه سيمای قرآن و معارف با همكاری مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبيان شب گذشته مراسمی را با عنوان گراميداشت فعاليت‌های قرآنی در تالار خورشيد سالن همايش‌های صدا و سيما برگزار كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در اين مراسم، ضمن گراميداشت فعاليت‌های قرآنی و دعوت از فعالان اين عرصه، اختتاميه برنامه تلويزيونی «شبهای گفتگو» نيز برگزار شد.
بنابراين گزارش، اين برنامه كه به همت سازمان تبليغات اسلامی و همكاری شبكه قرآن و معارف سيما برگزار شد، از ضيافت افطار آغاز و با اجرای برنامه‌های قرآنی ادامه يافت.
در ابتدای اين مراسم، حسين رستمی نفر اول مسابقات قرائت قرآن در مالزی به تلاوت آياتی از كلام‌الله مجيد پرداخت.
در بخش ديگری از اين مراسم «حجه‌الاسلام دكتر خاموشی» رييس سازمان تبليغات اسلامی و «دكتر ساری» رييس شبكه قران سيما در سخنانی جداگانه ضمن خيرمقدم‌گويی به حضار بيانايی را پيرامون ماه رمضان و حلول عيد سعيد فطر ايراد كردند.
اجرای تواشيح گروه «قدر» از ديگر برنامه‌های اجرايی در اين مراسم بود.
اين مراسم به منظور گراميداشت فعاليت‌های قرآنی در ماه مبارك رمضان اجراء شد.
در اين مراسم از چهره‌های قرآنی در رشته‌های مختلفی چون؛ قرائت، حفظ، تفسير، ناشران قرآنی، وبالگ‌نويسان قرآنی، مطبوعات قرآنی، مؤسسات و مراكز قرآنی و دينی و...دعوت به عمل آمده بود.
همچنين، در اين نشست قرآنی كه با حضور حدود 500 نفر از فعالان قرآنی كشور برگزار شد، اساتيدی چون؛ سيدمحسن موسوی، صحاف، سليمانی، دكتر لاله افتخاری، دكتر ساری، حاجی‌شريف، دكتر خاموشی، دكتر طالب‌پور، پورزرگری، ليالی و...حضور داشتند.
حسين رضازاده قهرمان قهرمانان جهان و امير قلعه‌نوعی سرمربی فوتبال كشور نيز از ديگر مهمانان سازمان تبليغات اسلامی بودند.
اين مراسم از سوی برنامه‌ی «شبهای گفتگو» كه به سفارش گروه تأمين برنامه شبكه قرآن سيما و ويژه ماه مبارك رمضان تهيه و توليد شده است، تصويربرداری شد تا در روز عيد سعيد فطر با عنوان اختتاميه برنامه قرآنی «شبهای گفتگو» از اين شبكه پخش شود.
در پايان اين مراسم قرعه‌كشی ميان پاسخ‌دهندگان به سوألات قرآنی كه در طول ماه رمضان در برنامه «شبهای گفتگو» پخش شد بود، صورت پذيرفت و به نفرات اول تا پنجم هدايايی به رسم يادبود تقديم شد.
يادآوری می‌شود، مؤسسه فرهنگی و اطلاع‌رسانی تبيان، هدايای اين مراسم را كه شامل خودروی پرايد، هزينه سفر به حج تمتع، هزينه سفر به عتبات عاليات، هزينه سفر به سوريه و مشهد بود، را تقبل كرده است.
captcha