صندوق اجتماعی حمايت از مسلمانان در روسيه تأسيس می‌شود
کد خبر: 1517656
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۸۵ - ۱۳:۱۷

صندوق اجتماعی حمايت از مسلمانان در روسيه تأسيس می‌شود

گروه بين‌الملل: طرح تأسيس صندوق اجتماعی حمايت از مسلمانان با هدف حمايت از اقدامات جوانان مسلمان روسيه در اين كشور به تصويب رسيد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) و به نقل از روزنامه قطری «الشرق»،‌ اين طرح در نشستی كه با حضور انديشمندان مسلمان و فعالان سازمان‌های اجتماعی روز گذشته 14 دی‌ماه در شهر «نيجنی نو‌فجورد» روسيه برگزار شد، با هدف حمايت از اقدامات جوانان مسلمان روسيه برای پيشرفت مؤسسه‌های اسلامی و توسعه جامعه مدنی اسلامی به تصوب رسيد.
در اين نشست كه با حضور شركت‌كنندگان 19 شهر از روسيه و خارج از آن برگزار شد؛ شركت‌كنندگان با تأكيد بر اين‌كه مسلمانان روسيه جزء جدايی ناپذير اين كشور هستند، برقراری صلح و ثبات در جامعه و گسترش گفتگوی بين اديان را خواستار شدند.
شركت‌كنندگان اعلام كردند كه مسلمانان می‌توانند با تكيه بر سنت‌های ارزشمند اسلامی و توانايی‌های عقلی و اجتماعی خود، نقش مثبتی در تقويت روابط بين اديان و قوميت‌های مختلف ايفا كنند.
شركت‌كنندگان اين نشست در پايان بر تقويت گفت‌گو و همكاری با كليسای روسيه و ديگر گروه‌های دينی از طريق برگزاری نشست‌های مشترك با هدف آزاد انديشی دينی، تأكيد كردند.
captcha