«ناصر پلنگی» كار مرمت نقاشی‌های ديواری مسجد جامع خرمشهر را به پايان رساند
کد خبر: 1537557
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۸۶ - ۱۱:۲۹

«ناصر پلنگی» كار مرمت نقاشی‌های ديواری مسجد جامع خرمشهر را به پايان رساند

كار مرمت نقاشی‌های ديواری دفاع مقدس مسجد جامع خرمشهر كه دچار آسيب شده بودند طی دو هفته و با تلاش هنرمند نقاش دفاع مقدس «ناصر پلنگی» به پايان رسيد.

«مريم احمدزاده» معاون هنری بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار افتخاری ايكنا در خرمشهر در اين باره گفت: طرح بازسازی 5 نقاشی ديوار مسجد جامع خرمشهر از چندی پيش توسط بنياد حفظ كشور در دستور كار قرار گرفت و با دعوت سردار «باقرزاده» رياست بنياد از خالق اين آثار «ناصر پلنگی» كار مرمت اين نقاشی‌ها پس از 25 سال همزمان با ثبت مسجد جامع خرمشهر به عنوان نخستين اثر ملی دفاع مقدس آغاز شد كه پلنگی ظرف دو هفته بازسازی آن را تكميل و به اتمام رساند.
وی افزود: كليه هزنيه‌های انجام شده در اين ارتباط را بنياد حفظ آثار پرداخت كرد و از نقاشی‌ها همزمان با يوم الله سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر قهرمان پرده‌بردار خواهد شد.
احمدزاده گفت: برای اين آثار ارزشمند دفاع مقدس كه بيانگر حماسه مقاومت ملت ايران در خرمشهر قهرمان است شناسنامه نيز تهيه و در كنار نقاشی‌ها قرار می‌گيرد.
يادآور می‌شود، ناصر پلنگی هنرمند توانمند نقاشی دفاع مقدس در خردادماه 1361 پس از فتح خدايی خرمشهر كار كشيدن 5 نقاشی را در مسجد جامع خرمشهر آغاز و پس از 5 ماه به پايان رساند كه پس از گذشته 25 سال به دليل فرسايش‌های ناشی از محيط منطقه اين نقاشی‌ها تا 90 درصد دچار آسيب شده بودند كه در نيمه اول فروردين امسال با پيوستن اين هنرمند به كاروان‌های راهيان نور كار بازسازی آنها آغاز و اكنون نيز به اتمام رسيد.
به گفته معاون هنری بنياد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خوزستان پلنگی در اواخر ارديبهشت ماه يك دوره كلاس نقاشی نيز برای نوجوانان و جوانان خرمشهری برگزار می‌كند و آنان را با فنون نقاشی مدرن آشنا می‌سازد.
captcha