امام جماعت مركز اسلامی كانادا: ارتباط دادن حوادث تروريستی به مسلمانان توطئه‌ی جديد دشمنان اسلام است
کد خبر: 1573641
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۳۲

امام جماعت مركز اسلامی كانادا: ارتباط دادن حوادث تروريستی به مسلمانان توطئه‌ی جديد دشمنان اسلام است

گروه بين‌الملل: امروزه دشمنان اسلام به شيوه‌های گوناگون برای جلوگيری از گسترش اسلام در كشورهای مختلف تلاش‌می‌كنند و ارتباط دادن حوادث تروريستی اخير جوامع اروپايی به مسلمانان توطئه‌ی جديد استكبار است.

«شيخ علی سبيطی» امام جماعت مركز اسلامی «موتريان» كانادا در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) با بيان اين مطلب گفت: مسلمانان با هوشياری و حفظ وحدت و يكپارچگی بايد در مقابل توطئه‌های مختلف ضد اسلامی واكنش نشان‌دهند.
سبيطی با اشاره به پديده‌ی مهم وهابيت در جهان امروز افزود: وهابيت در واقع توطئه‌ی استعمار به ويژه آمريكا و انگليس به منظور ايجاد تفرقه در ميان مسلمانان است و رهبران وهابی از گذشته‌های دور تاكنون با ايجاد مساجد و مراكز به ظاهر اسلامی برای گسترش افكار ضد شيعی در جوامع جهانی تلاش‌كرده‌اند كه با توجه به اين مساله انديشمندان مسلمان با ارائه‌ی راه‌حل‌های منطقی می‌توانند با اين فرقه‌ی تروريستی مبارزه‌كنند.
وی درباره‌ی طرح جديد آمريكا در خاورميانه گفت: نقشه‌ی تروريستی آمريكا مبنی بر ايجاد خاورميانه‌ی جديد در واقع شيوه‌ی جديد كارگزاران آمريكايی برای مبارزه با عقايد مسلمانان منطقه است و آمريكا با حمايت رژيم اشغالگر اسرائيل علاوه بر تغيير سياسی اين منطقه در واقع می‌خواهد محتوا و مضمون ريشه‌ای دين مبين اسلام را با سياست‌های عوام‌فريبانه تغييردهد و با توجه به اين موضوع امت اسلامی بايد با حفظ وحدت و يكپارچگی برای خنثی‌كردن توطئه‌های استعمارگران آمريكايی و صهيونيستی تلاش‌كنند.
سبيطی در ادامه گفت: دشمنان بايد بدانند كه منطقه‌ی خاورميانه مركز اصلی دين اسلام و هويت تمامی مسلمانان است و با اتحاد جوامع اسلامی قدرت‌های جهانی استكبار هرگز نمی‌توانند به اهداف شوم خود دست‌‌يابند.
وی با تاكيد بر افزايش روزافزون تعداد مسلمانان در جوامع اروپايی گفت: امروزه تمامی كشورهای غربی به ويژه كشورهای اروپايی با ترفندهای گوناگون از گسترش برنامه‌ها و فعاليت‌های اسلامی جلوگيری و با تروريست‌خواندن مسلمانان و وارونه نشان‌دادن تعاليم اسلامی با اعتقادات عميق مسلمانان مبارزه‌می‌كنند؛ اما با توجه به افزايش بيش از پيش پيروان دين مبين اسلام اقدامات ضد اسلامی دشمنان ناكام‌مانده ‌است.
اين عالم برجسته‌ی لبنانی افزود: بسياری از جوامع اروپايی با واردكردن اتهاماتی همچون محروميت مسلمانان از زندگی دنيوی، سعی‌دارند تعاليم اسلامی را به صورت غيرواقعی منعكس‌كنند، اما تلاش اين جوامع هيچ‌گاه به نتيجه نرسيده‌است.
اين روحانی شيعی درباره‌ی موانع موجود در راه تحقق اهداف اسلامی در جوامع اروپايی گفت: برخی مسلمانان با مهاجرت به كشورهای اروپايی، سنت‌ها و تعاليم اسلامی خود را فراموش‌می‌كنند و به دليل ناآگاهی از مفاهيم واقعی دين اسلام و انجام آداب اسلامی نادرست، چهره درستی از اسلام را به نمايش نمی‌گذارند؛ اما اين گروه به ظاهر مسلمان بايد بدانند كه سنت‌ها و آموزه‌های اسلامی با ارزش‌تر از مفاهيم عرفی جوامع انسانی است.
وی ممانعت دولت‌ها و حكومت‌های بزرگ از ساخت مراكز اسلامی در عصر حاضر را از ديگر موانع گسترش اسلام در اروپا دانست و گفت: كشورها ی اروپايی همواره با صرف هزينه‌های ميليارد دلاری از فعاليت‌های مبلغان اسلامی جلوگيری‌می‌كنند و افكار ضد اسلامی را در ميان گروه‌های مختلف جامعه رواج‌می‌دهند.
سبيطی در پايان با اشاره به وظيفه‌ی مهم نخبگان اسلامی در جهان امروز گفت: انديشمندان مسلمان با شيوه‌های گوناگون از جمله معرفی دين مبين اسلام به عنوان روش صحيح زندگی، برگزاری همايش‌ها و نشست‌های متنوع در بخش‌های مختلف جهان به ويژه كشورهای اروپايی و تبادل افكار با يكديگر می‌توانند برای برقراری اسلام واقعی بيش از پيش تلاش‌كنند.
شيخ علی سبيطی از روحانيون برجسته‌ی لبنانی مقيم كانادا و فارغ‌التحصيل رشته‌ی فلسفه‌ی اسلامی از حوزه‌ی علميه‌ی قم است و همواره برای تحصيل علوم دينی تلاش‌كرده‌است.
وی در حال حاضر در ‌دوهفته‌نامه‌ی «صدی‌الشرق» چاپ كانادا مشغول فعاليت است و تاكنون مقالات متنوع دينی و اجتماعی را در اين مجله به چاپ‌رسانده‌است كه از آثار وی می‌توان به تاليف كتاب« الهجرة بين ‌الايجابيات و السلبيات» اشاره‌كرد.
گفتنی است، سبيطی همواره با تحقيقات گسترده، مشكلات اجتماعی در جوامع مختلف را مورد بررسی قرار‌داده‌است و چندی پيش آخرين مقاله‌ی وی در مجله‌ی صدی الشرق با موضوع مشكلات زنان به ويژه زنان مسلمان در جوامع اروپايی به چاپ‌رسيد.
شيخ علی سبيطی امام جماعت مركز اسلامی كانادا از جمله علمای انديشمند شركت‌كننده در نخستين همايش هم‌انديشی نخبگان جهان اسلام بود كه يكشنبه 28 مردادماه جاری در تهران برگزارشد.
captcha