رئيس شورای مسلمانان آلمان: رمضان، فرصتی برای همكاری مسلمانان جهان است
کد خبر: 1590047
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۸۶ - ۱۲:۱۵

رئيس شورای مسلمانان آلمان: رمضان، فرصتی برای همكاری مسلمانان جهان است

گروه بين‌الملل: «ايوب كوهلر» رئيس شورای عالی مسلمانان آلمان، ماه رمضان را فرصتی برای تقويت گفت‌وگو و همكاری بين اقليت‌های مسلمان جوامع غربی و مسلمانان كشورهای اسلامی دانست.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری اسلامی عربستان، ايوب كوهلر در اين‌باره گفت: اين ماه فرصتی برای عبادت و بندگی خداوند متعال و اتحاد و يكپارچگی اقليت مسلمان آلمان و مسلمانان سراسر جهان فضائل است و ارزش‌های ماه رمضان، باعث تقويت گفت‌وگو و همكاری بين اقليت‌های مسلمان جوامع غربی و مسلمانان كشورهای اسلامی می‌شود.
وی افزود: ارتباط معنوی و دينی اقليت مسلمان آلمان در ايام ماه رمضان و همكاری و يكپارچگی انجمن‌های اسلامی آلمان در اين ماه، باعث تقويت روابط اجتماعی مسلمانان در جامعه می‌شود.
ايوب كوهلر تصريح‌كرد: ماه رمضان در آلمان با فضای متفاوتی نسبت به كشورهای اسلامی برگزار‌می‌شود، چرا‌كه مسلمانان آلمان فضای سنتی و قديمی ماه رمضان را حفظ‌كرده و در هنگام سحر از طريق نواختن طبل در خيابان‌ها اقدام به بيداركردن روزه‌داران می‌كنند.
وی در ادامه با اشاره به روابط بين مسلمانان و جامعه آلمان گفت: متأسفانه گفت‌وگو در آلمان در سطح افراد، متوقف‌شده و به سطح مقامات سياسی نرسيده‌است و به نظر‌می‌رسد مقامات آلمان تمايل چندانی برای ادامه گفت‌وگوهای هدفمندانه با مسلمانان نشان‌نمی‌دهند.
رئيس شورای عالی مسلمانان آلمان در پايان از اقدام تعدادی از سياستمداران آلمان در ايجاد موانع در ساخت مسجد كلن انتقاد و اظهاركرد: اين اقدام بيانگر اين است كه مسئولان آلمان در راستای تسامح بين اديان و تقويت هم‌زيستی مسالمت‌آميز حركت‌نمی‌كنند.
captcha