فصلنامه «حكومت اسلامی» ويژه انديشه و فقه سياسی اسلام منتشرشد
کد خبر: 1605871
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۸۶ - ۱۰:۰۷

فصلنامه «حكومت اسلامی» ويژه انديشه و فقه سياسی اسلام منتشرشد

گروه ادب: چهل و چهارمين شماره «حكومت اسلامی» ويژه انديشه و فقه سياسی به صاحب‌امتيازی دبيرخانه مجلس خبرگان رهبری منتشرشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) اين نشريه در 4 بخش كلمه نخست، گفتگو، مقالات و نقد و اطلاع‌رسانی تنظيم شده است.
بيانات رهبر معظم انقلاب در ديدار با مجلس خبرگان رهبری و جمهوری اسلامی و تحول در قانون‌گذاری در گفت‌وگو با آيت‌الله يزدی در بخش كلمه نخست و گفت‌وگوی اين نشريه آمده است.
مقالات نقش اخلاق و معنويت در كارآمدی نظام اسلامی، جايگاه مجمع تشخيص مصلحت نظام در فرايند قانون‌گذاری، جايگاه مصلحت در سيره نظری و عملی معصومان، اتحاد و نظريه اقتدار در فلسفه سياسی اسلام، نظام اسلامی و حريم خصوصی شهروندان، دكترين و سياست‌های دفاعی ـ امنيتی در صحيفه سجاديه و اجرای حدود در عصر غيبت از ديدگاه شفتی بخش سوم اين فصلنامه را تشكيل می‌دهد.
گزارشی از نخستين اجلاس چهارمين دوره مجلس خبرگان رهبری، گزارشی از مراسم توديع و معارفه در دبيرخانه مجلس خبرگان رهبری، سفرنامه هندوستان، نگاهی به جامعه مدرسين از آغاز تا انجام، ديدار مجلس خبرگان رهبری از دبيرخانه مجلس خبرگان، معرفی كتاب و نمايه مقاله‌های انديشه و فقه سياسی اسلام عناوين بخش نقد و اطلاع‌رسانی اين فصلنامه را تشكيل می‌دهد.
احمد احمدی، بهرام اخوان كاظمی، احمد بهشتی، رسول جعفريان، حسن روحانی، حبيب‌الله طاهری و عباسعلی عميد زنجانی اعضای هيئت تحريريه اين فصلنامه را تشكيل می‌دهند.
حكومت اسلامی به مديرمسئولی محمد يزدی و سردبيری سيد جواد ورعی منتشر می‌شود.
captcha