ارسال 152 اثر به دبيرخانه جشنواره فرهنگ رضوی در همدان
کد خبر: 1703819
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۸۷ - ۰۸:۳۴

ارسال 152 اثر به دبيرخانه جشنواره فرهنگ رضوی در همدان

گروه سياسی و اجتماعی: مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از ارسال 152 اثر به دبيرخانه جشنواره فرهنگ رضوی كه به صورت ملی در اين استان برگزار می‌شود، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه همدان، «حسينی»، مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان، عصر روز يكشنبه 12 آبان‌ماه طی سخنانی در جمع اصحاب رسانه گفت: امسال جشنواره فرهنگ رضوی در استان همدان برگزار می‌شود و تاكنون 152 اثر به دبيرخانه اين جشنواره رسيده و مورد داوری افراد مجرب قرار گرفته است.
وی افزود: از بين اين آثار رسيده، 12 اثر برتر انتخاب شده است كه در روز پنج‌شنبه 16 آبان‌ماه همزمان با برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی از آثار برگزيده تجليل به عمل خواهد آمد و از ميان 12 اثر برتر نيز، سه اثر برای داوری در آيين اختتاميه ملی جشنواره كه در مشهد برگزار خواهد شد، ارسال می‌شود.
حسينی تصريح كرد: آثار شركت داده شده در جشنواره رضوی در قالب پنج موضوع «دينی» و «اعتقادی»، «تاريخ»، «ادبيات عرب» و «ادبيات فارسی و كودكان و نوجوانان» است.
مديركل اداره ارشاد همدان از مردمی كردن جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا (ع) به عنوان مهم‌ترين بخش اجرای اين جشنواره ياد كرد و افزود: هم‌زمان با برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی، در 50 نقطه شهر همدان جشن ميلاد امام رضا (ع) توسط مردم برگزار می‌شود و مسابقه كتابخوانی و جشن نيز توسط اصناف در اين استان برپا می‌شود كه از ديگر برنامه‌های جنبی اين جشنواره است.
مديركل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان ابتكار در برگزاری جشن دختران ولايتمدار و انتخاب عنوان كتاب، پايان‌نامه و مقاله را از ويژگی‌های اين دوره از جشنواره اعلام كرد.
امسال سومين دوره جشنواره فرهنگی، هنری امام رضا (ع) در همدان به صورت ملی برگزار می‌شود، ضمن آن كه در سال اول به صورت استانی و سال دوم به صورت بين‌المللی انجام شد.
captcha