انقلاب اسلامی از مراسم عزاداری امام حسين(ع) نشأت گرفت
کد خبر: 1738254
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۸۷ - ۱۹:۳۶

انقلاب اسلامی از مراسم عزاداری امام حسين(ع) نشأت گرفت

امام جمعه مشهد گفت: نتيجه برپايی مراسم عزاداری امام حسين(ع) پاكسازی جامعه ما از يزيديان زمان بود و انقلاب اسلامی ايران نيز از همين مجالس نشأت گرفت.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در خراسان رضوی، حجت‌الاسلام «علم‌الهدی» امام جمعه مشهد در گردهمايی هيئت و جلسات مذهبی مشهد گفت: نتيجه برپايی مراسم عزاداری امام حسين(ع) پاكسازی جامعه ما از يزيديان زمان بود و انقلاب اسلامی ايران نيز از همين مجالس نشأت گرفت.
وی افزود: امام حسين(ع) نه مرده است و نه موقوفه كه كسی متولی امام حسين(ع) باشد. امام معصوم زنده است و از هر زنده‌ای حيات شفاف‌تری دارد و توليت ايشان به معنای علمداری ايشان است و مؤسس عزاداری به شكل كنونی امام رضا(ع) است.
امام جمعه مشهد گفت: تنها جريان‌های خارجی مخالف برپايی علم امام حسين(ع) نيستند، بلكه جريان‌هايی كه به دنبال فرصتند تا به قدرت برسند و مزدور اجنبی شوند نيز مخالفند پس بايد در مقابل آن‌ها بايستيم.
عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: دنيا با اشك و گريه و سينه‌زنی و زنجيرزنی مخالفتی ندارد بلكه با برپايی علم امام حسين(ع) و اجتماع مردم زير اين علم مخالف است و انگليس‌ها مزدوری به‌نام رضاخان را برای جمع كردن اين علم مأمور كرده بودند اما حتی برای يك محرم و يك روز نتوانستند اين پرچم را پايين بكشند.
وی در پايان از مسئولان هيئت و جلسات مذهبی خواست تا به افراد اجازه سوء‌استفاده از مجالس امام حسين(ع) برای رسيدن به قدرت را ندهند.
captcha