«المسيح فی القرآن الكريم» تأليف شد
کد خبر: 1754226
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۸۷ - ۱۲:۳۱

«المسيح فی القرآن الكريم» تأليف شد

گروه بين‌الملل: «رادكو بوبوف» روزنامه‌نگار بلغارستانی كتابی را پيرامون آيات قرآنی كه در آن‌ها از حضرت عيسی (ع) ياد شده‌ با عنوان «المسيح فی القرآن الكريم»، تأليف كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «الشرق الاوسط» رادكو بوبوف در اين كتاب آورده است: با وجود بيش از يك ميليون شهروند مسلمان در بلغارستان، شهروندان مسيحی و پيروان ديگر اديان در اين كشور، دين اسلام را به خوبی نمی‌شناسند.
وی در ادامه توضيح داد: شناخت شهروندان غيرمسلمان بلغاری از اسلام غالباً مبتنی بر اطلاعات سطحی و برگرفته از اسطوره‌ها و داستان‌های غيرواقعی است.
اين نويسنده با كتاب«مسيح در قرآن كريم» خواهان ايفای نقشی در گفتمان اسلامی ـ مسيحی است.
بوبوف در اين كتاب با تأكيد بر اينكه «قرآن كريم 34 بار از حضرت مريم (ع) ياد كرده ‌است» و در پاسخ به اين پرسش كه آيا اسلام در مقايسه با اديان ديگر، به غير از مسيحيت، تصوير غنی‌تری از حضرت مسيح (ع) ارائه داده‌است، می‌گويد: «در كنار قرآن و روايات نبوی، بسياری از كتاب‌های اسلامی از حضرت مسيح(ع) سخن گفته‌اند و اين سخنان را حتی در متن‌های عرفانی و دعاهای اسلامی می‌توان ديد».
روزنامه‌نگار بلغاری در پايان اظهار اميدواری كرد كه اين كتاب بتواند در از بين‌بردن برداشت‌های نادرست از دين حنيف اسلام نقش مهمی ايفا كند و هم‌چنين نقطه شروع خوبی برای ايجاد تفاهم دو‌جانبه ميان پيروان اين دو دين است.
captcha