نخستين مجموعه شعر «افشين علاء» در نمايشگاه كتاب
کد خبر: 1768524
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۸۸ - ۱۴:۱۹

نخستين مجموعه شعر «افشين علاء» در نمايشگاه كتاب

گروه ادب: بيست و دومين نمايشگاه بين‌المللی كتاب تهران امسال شاهد رونمايی نخستين مجموعه شعر «افشين علاء» در حوزه بزرگسال خواهد بود.

«افشين علاء» ـ شاعر ـ در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، از انتشار نخستين مجموعه شعر بزرگسال خود با عنوان «كودكانه‌ها و غزل» خبر داد و گفت: اين اثر مجموعه‌ اشعار بزرگسال و گزيده‌ای از اشعار كودك و نوجوان را ارائه می‌كند.
وی با بيان اين كه اين اثر هم‌اكنون در دست چاپ است و در نمايشگاه كتاب تهران رونمايی خواهد شد، افزود: اين مجموعه شامل شعرهايی است كه در طول 15 سال در حوزه بزرگسال سروده‌ام و تاكنون منتشر نشده‌ است.
علاء با اشاره به اين كه غزل حجم بيشتر اشعارش را در اين مجموعه به خود اختصاص داده است، تصريح كرد: اشعار اين مجموعه با موضوع عرفانی، دينی، مذهبی و اجتماعی سروده شده‌اند.
«كودكانه‌ها و غزل» در يكصد و 30 صفحه و دو هزار و 200 نسخه توسط انجمن شاعران ايران به چاپ خواهد رسيد.
از آثار اين شاعر می‌توان به دو منظومه نوجوانی با موضوع شعرهای عاشورايی كه توسط انتشارات مدرسه به چاپ رسيده است، اشاره كرد. همچنين «يك عالم پروانه»، «يك سبد بوى بهار»، «بلدم شعر بگويم»، «نسيم دختر باد»، «خاطرات مه گرفته»، «گل صد برگ» و «تانك ودست‌هاى مادرم» در حوزه شعر كودك و نوجوان از ديگر آثار وی است.
شعر زير از اين شاعر است:
«يك عمر خوانده بوديم
دارا انار دارد
در دست كوچك خود
سارا انار دارد
ما مشق مى نوشتيم
با شور و شادمانى
غافل از آنكه دارا
حتى نداشت نانى
سارا گلوله‌اى خورد
وقتى شعار مى داد
هنگام مرگ خونش
بوى بهار مى‌داد
در دست‌هايش امروز
دارا تفنگ دارد
با دشمنان سارا
او قصد جنگ دارد
دارا كه مشق ما بود
در جبهه‌هاست امروز
درس شجاعت او
سرمشق ماست امروز»
captcha