كليسای روسيه نسبت به افزايش بی احترامی به اماكن مذهبی در اروپا هشدار دارد
کد خبر: 1800489
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۸ - ۱۶:۵۷

كليسای روسيه نسبت به افزايش بی احترامی به اماكن مذهبی در اروپا هشدار دارد

گروه بين‌الملل: اسقف كليسای ارتدكس مسكو ديروز، جمعه 19 تير نسبت به افزايش خشونت و بی‌حرمتی نسبت به اماكن مذهبی در اروپا هشدار داد و جلوگيری از اين اقدامات را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از خبرگزاری «Interfax»، «وسولد چاپلين» اسقف كليسای مسكو و رئيس بخش روابط كليسا و جامعه ديروز در همايش «آزادی عقيده و مذهب» در «وين» پايتخت اتريش ضمن ابراز نگرانی نسبت به افزايش خشونت‌ها به اماكن مقدس دينی در اروپا گفت: تعداد اقدامات خشونت‌آميز عليه كليساها، مساجد، كنيسه‌ها و قبرستان‌ها در سال‌های اخير در بسياری از كشورهای اروپايی چندين برابر شده‌اند.
وی با اشاره به اينكه ممكن است دليل بروز چنين اقداماتی مشكلات اقتصادی و اجتماعی باشد، گفت: گسترش نگرش منفی افراطی نسبت به دين، اخلاق و زندگی و گسترش عقايد پوچ‌گرايانه در ميان جوانان نيز می‌تواند از ديگر دلايل بروز اين اقدامات باشد.
همايش «آزادی عقيده و مذهب» با هدف بررسی قوانين مذاهبی، فعاليت‌های سازمان‌های مذهبی، قرار گرفتن علوم دينی در نظام آموزشی، وضعيت قانونی جوامع مذهبی در كشورهای مختلف در وين در حال برگزاری است.
در اين همايش كه با حضور مقامات دولتی و سياستمداران، اعضای جوامع دينی و سازمان‌های غيردولتی كشورهای اروپايی برگزار می‌شود برای اولين بار مسئله وضعيت عمارت‌ها و اماكن مذهبی اروپا مورد بررسی قرار گرفت.
captcha