مسابقات سراسری حفظ قرآن «معاذ» در يمن پايان يافت
کد خبر: 1810504
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۸۸ - ۱۰:۲۳

مسابقات سراسری حفظ قرآن «معاذ» در يمن پايان يافت

گروه بين‌الملل: دهمين دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن كريم «معاذ» يمن، عصر ديروز شانزدهم مرداد با تجليل از نفرات برتر به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «المؤتمر نت»، اين رقابت‌ها از روز دهم مرداد و در سه رشته حفظ كامل قرآن كريم، حفظ 20 جزء و حفظ 10 جزء و به قرائت «حفص از عاصم» به همت انجمن علمی خدمت به قرآن كريم و سنت نبوی(ص) «معاذ» يمن در شهر «تعز» اين كشور آغاز شد.
در اين رقابت‌ها، 100 حافظ قرآن زن و مرد از 25 مؤسسه و مركز آموزش قرآن از 16 استان يمن حضور داشتند كه در پايان از نفرات اول تا سوم رشته‌های اين مسابقات در دو بخش بانوان و آقايان تجليل شد.
در مراسم پايانی اين مسابقات، جمعی از بزرگان و انديشمندان يمن و شخصيت‌های اجتماعی و دولتی اين كشور حضور داشتند و جوايز و هدايای مسابقات را به نفرات برتر اهدا كردند.
«عبدالملك داوود» رئيس كميته برگزاركننده مسابقات در مراسم پايانی مسابقات، از سطح متسابقين تقدير كرد و گفت: برگزاری اين رقابت‌های عظيم قرآنی، روح وحدت و همدلی را در جامعه يمن مجسم كرد و باعث شد كه تمامی مؤسسه‌ها و مراكز آموزش قرآن يمن گردهم آيند و عاملی برای تقويت روحيه رقابت در حفظ قرآن كريم در جامعه يمن به شمار می‌آيد.
«احمد سعيد فرحان» مدير انجمن علمی خدمت به قرآن كريم و سنت نبوی(ص) «معاذ» يمن نيز در اين باره گفت: اين مسابقات نوعی برقراری ارتباط ميان مراكز قرآنی برای ايجاد روحيه همكاری و همبستگی در عرصه‌های مختلف است و مسابقات حفظ قرآن معاذ يمن، نخستين رقابت‌های سراسری يمن است كه با نظارت انجمن جهانی حفظ قرآن برگزار می‌شود.
در دهمين دوره مسابقات سراسری حفظ قرآن يمن، حافظان قرآن كريم در گروه سنی 10 تا 20 سال از 25 مؤسسه و مركز آموزش قرآن از 16 استان يمن حضور داشتند كه فعاليت‌های آن به مدت يك هفته در سالن مركز گردشگری شهر «تعز» يمن برگزار شد؛ اين مسابقات با نظارت انجمن جهانی حفظ قرآن برگزار می‌شود و امسال برای نخستين بار با حضور حافظان قرآن كريم سراسر يمن برگزار شد.
captcha