9 مصوبه؛ دستاورد اولين جلسه منشور توسعه فرهنگ قرآنی كشور
کد خبر: 1839855
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۳۸۸ - ۰۸:۲۵

9 مصوبه؛ دستاورد اولين جلسه منشور توسعه فرهنگ قرآنی كشور

گروه فعاليت‌های قرآنی: اولين جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی عصر روز گذشته، 28 مهرماه، با حضور رئيس‌ جمهور و اعضاء شورا به منظور بررسی آخرين وضعيت و تشريح فعاليت‌های قرآنی كشور در نهاد رياست‌ جمهوری برپا ‌شد كه 9 مصوبه را به همراه داشت.

حجت‌‌الاسلام و المسلمين حميد محمدی، قائم‌مقام رئيس و دبير شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور، در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) با اعلام مصوبات جلسه ديشب شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور كه با حضور رئيس جمهور برگزار شد، گفت: در اين جلسه كليات تقسيم وظايف قرآنی كشور و كميسيون‌های شورا به تصويب رسيد و شورای توسعه فرهنگ قرآنی موارد ذيل را در 9 ماده به تصويب رساند.
وی مفاد تصويب شده در اين جلسه را اينچنين تشريح كرد:
ماده اول: مسئوليت آموزش عمومی قرآن كشور بر عهده وزير آموزش و پرورش قرار گرفت.
ماده دوم: مسئوليت پژوهش آموزش عالی سراسر كشور بر عهده وزير علوم، تحقيقات و فن‌آوری و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی قرار گرفت.
ماده سوم: مسئوليت حوزه فعاليت‌های تبليغی ــ ترويجی قرآنی كشور برعهده وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گرفت به شكلی كه همين وزارت‌خانه مسئوليت هماهنگی فعاليت‌های قرآنی وزارتخانه‌های فرهنگی در سطح دولت را نيز برعهده دارد. يعنی هماهنگی فعاليت‌های قرآنی سه وزارتخانه آموزش و پرورش، علوم، تحقيقات و فن‌آوری، همچنين وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی نيز بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
ماده چهارم: به منظور انجام وظايف وزارت آموزش و پرورش در آموزش عمومی قرآن، معاونت قرآنی يا قائم‌مقام وزير در آموزش عمومی قرآن در اين وزارتخانه ايجاد و راه‌اندازی می‌شود.
ماده پنجم: به منظور انجام وظايف وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی در فعاليت‌های قرآنی، قرار شد اداره كل پژوهش قرآنی در معاونت پژوهشی و اداره كل آموزش قرآنی در معاونت آموزشی اين دو وزارتخانه تشكيل شود.
ماده ششم: به منظور انجام وظايف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فعاليت‌های قرآنی، معاونت قرآنی در اين وزارت‌خانه تشكيل می‌شود.
ماده هفتم: كميسيون توسعه آموزش عمومی قرآن در قالب كارگروه تخصصی هماهنگی آموزش عمومی قرآن به رياست وزير آموزش و پرورش با عضويت مديران اين وزارت‌خانه و نمايندگانی از سازمان تبليغات اسلامی، سازمان دانش‌آموزی كشور و ساير دستگاه‌ها در وزارت آموزش و پرورش تشكيل می‌شود.
ماده هشتم: كميسيون توسعه پژوهش و آموزش عالی قرآن در قالب كارگروه‌های هماهنگی پژوهش آموزش عالی قرآن و فعاليت‌های قرآنی دانشگاهی در وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی تشكيل می‌شود.
ماده نهم: كميسيون توسعه فعاليت‌های تبليغی ــ ترويجی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور مديران اين وزارت‌خانه و نمايندگانی از دستگاه‌های مختلف تشكيل می‌شود.
حجت‌الاسلام محمدی در ادامه افزود: رئيس جمهور در پايان جلسه با تشكر از دست‌اندركاران تدوين منشور توسعه فرهنگ قرآنی اظهار كرد كه اهتمام به قرآن جای خودش را در بالاترين سطح نظام جمهوری اسلامی باز كرده است و نظام اداری و اجرايی كشور آرام‌ آرام به مسئوليت‌های خود در قبال قرآن پی می‌برد و اين امر بسيار مباركی است.
دبير شورای توسعه فرهنگ قرآنی كشور همچنين تصريح كرد: احمدی‌نژاد در پايان جلسه اظهار اميدواری كرد كه دولت بتواند وظايف قرآنی خودش را به نحو شايسته به انجام برساند.
captcha