حج به روايت پايگاه اطلاع‌رسانی «زائرين»
کد خبر: 1849173
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۸۸ - ۱۱:۲۷
انعكاس موضوع حج در وبلاگستان

حج به روايت پايگاه اطلاع‌رسانی «زائرين»

گروه فضای مجازی: پايگاه اطلاع‌رسانی «زائرين» وابسته به اداره كل امور فرهنگی سازمان صدا و سيما، به طور تخصصی به انعكاس اخبار و رويدادهای مهم مرتبط با سفر حج و زيارت و اطلاع‌رسانی به زائران می‌پردازد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، از بخش‌های اين پايگاه‌اطلاع‌رسانی می‌توان به بخش صوتی و تصويری، نگارخانه، كتابخانه تخصصی، بانك اشعار، كلام نور، مقالات، قرآن و عترت، زيارت، دين و انديشه، معارف اسلامی و ارتباط با شبكه و سايت لبيك اشاره كرد.
بخش «صوتی و تصويری» به ارائه محتواهايی با عنوان ترتيل قرآن، ائمه معصومين(ع)، سلاله‌های نور، ادعيه و زيارات، سخنرانی‌های مذهبی و نماهنگ پرداخته است و در بخش «كتابخانه تخصصی» نيز كتاب‌های الكترونيك با موضوعاتی از ائمه معصومين(ع)، سلاله‌های نور به چشم می‌خورد كه در اين بخش، قسمت پاسخ به شبهات از جايگاه برجسته‌ای برخوردار است.
پايگاه اطلاع‌رسانی زائرين در بخش «خدمات» به اعلام اوقات شرعی به كاربران می‌پردازند و بازی و سرگرمی، برنامه‌های ويژه تلفن همراه و نرم‌افزارهای رايانه‌ای اسلامی را به همراه تصاوير پس‌زمينه مذهبی در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است.
ارائه متن كامل قرآن و ترجمه، تفاسير قرآنی، عترت در قرآن و روايات، تاريخ اهل بيت(ع)، فضائل اهل بيت(ع) و معرفی امام‌زاده‌ها از امكانات ويژه محتوايی پايگاه اطلاع‌رسانی «زائرين» محسوب می‌شود؛ اين سايت در ابتكاری نوآورانه بخش كودك و نوجوان را در صفحه اصلی سايت طراحی كرده است.
بخش «كودك و نوجوان» پايگاه اطلاع‌رسانی زائرين با گنجاندن قرآن كريم، انيميشن، نقاشی، داستان‌های مذهبی، بازی و سرگرمی و تصاوير كودكان، قدمی قابل توجه در توليد محتوا و آشنايی فرزندان ايران زمين با فرهنگ ناب اسلامی در قالب ابزارهای كودكانه كرده است.
همچنين كاربران با مراجعه و بازديد از اين سايت می‌توانند در قسمت مناسبت‌های ويژه در مسابقات شركت كنند و اكنون به مناسبت ايام حج، مسابقه اينترنتی كتاب‌خوانی «صهبای حج 15» فعال و امكان شركت همگان در اين مسابقه فراهم است.
پايگاه اطلاع‌رسانی «زائرين» وابسته به اداره كل امور فرهنگی سازمان صدا و سيما، اطلاعاتی همچون آخرين اخبار و رويدادهای مهم مرتبط با سفر حج و زيارت را در راستای اطلاع‌رسانی به زائران در دسترس علاقه‌مندان قرار داده است و همچنين كاربران امكان زيارت آنلاين از حرم حضرت علی(ع) را دارند.
captcha