آغاز‌ به‌كار همايش بين‌المللی روسيه و جهان اسلام در كويت
کد خبر: 1863970
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۸۸ - ۰۹:۱۰

آغاز‌ به‌كار همايش بين‌المللی روسيه و جهان اسلام در كويت

گروه بين‌الملل: پنجمين همايش بين‌المللی روسيه و جهان اسلام با شعار «همبستگی برای صلح» از امروز 30 آذرماه در كويت آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه كويتی «الرأی»، اين همايش بين‌المللی به همت وزارت اوقاف و امور اسلامی كويت و با همكاری سفارت روسيه در كويت و با نظارت «راشد الحماد» وزير اوقاف و امور اسلامی، معاون امور حقوقی نخست وزير و وزير دادگستری كويت برگزار می‌شود.
اين همايش با هدف تقويت تقريب ميان تمدن‌های مختلف، تحكيم روابط ميان روسيه و جهان اسلام در عرصه بين‌المللی و ايجاد ديدگاه و چشم‌انداز روشنی برای تعميق تفاهم و همكاری متقابل ميان اديان برگزار می‌شود و 60 شخصيت از روسيه و جهان اسلام در اين همايش حضور دارند.
در اين همايش كه «الكساندر تورشين» قائم مقام اول شورای فدراسيون روسيه(مجلس سنای روسيه) و «سلطان ميرزايف» مفتی جمهوری چچن نيز حضور دارند، انتظار می‌رود تفاهم‌نامه همكاری ميان كويت و روسيه و تأسيس مركز بين‌المللی ميانه‌روی در روسيه امضا و برنامه‌های عملی برای تقويت همكاری روسيه و جهان اسلام ارائه شود.
يادآوری می‌شود نمايشگاه مشترك كويت و روسيه با عنوان «اسلام در روسيه» نيز از ديروز 29 آذرماه در كويت افتتاح شد؛ اين نمايشگاه با هدف آشنايی شهروندان كويت با تحول و پيشرفت اسلام در روسيه و فرهنگ چندوجهی جامعه اين كشور برگزار می‌شود.
captcha