«مبانی فقهی جهاد» منتشر شد
کد خبر: 1901038
تاریخ انتشار : ۱۱ فروردين ۱۳۸۹ - ۱۰:۴۵

«مبانی فقهی جهاد» منتشر شد

گروه ادب: موسسه بوستان كتاب قم در طليعه سال جديد سه كتاب «مبانی فقهی جهاد»، «ماهيت و مبانی كلامی تكليف»و « نقش همسران رسول خدا(ص) در حكومت اميرمومنان» را روانه بازار كتاب كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، كتاب «مبانی فقهی جهاد» اثری است پژوهشی با موضوع بررسی مبانی جهاد در راه خدا از منظر فقه شيعه كه به قلم «سيد جواد ورعی» تأليف شده است.
نويسنده اين اثر در مقدمه اين كتاب با اشاره به اينكه علی رغم طرح مباحث مفصل در باب جهاد در آثار محققان مختلف، به دليل انزوای شيعيان در جامعه اسلامی و نيز عدم مراجعه دولت‌ها به فقهای اماميه در طول تاريخ، پرسش‌های زيادی در اين موضوع بی پاسخ باقی مانده است، می‌نويسد: اين اثر تلاشی است براى بازخوانى برخى از مباحث «جهاد از منظر فقه» با عنايت به پرسش‏هاى جديدی مانند جهاد ابتدایى و نسبت آن با دعوت اسلامى و آزادى عقيده، سرنوشت جهاد در عصر غيبت، عمليات شهادت‏طلبانه و دفاع مشروع از سرزمين‏هاى اسلامى.
اين كتاب در قطع شوميز و با قيمت 4هزار تومان منتشر شده است.
كتاب «ماهيت و مبانی كلامی تكليف» نيز اثری است به قلم «محمد هاشم مسعودی» كه در چهار فصل و با استناد به نظرات علمای شيعه و اهل سنت به سوالاتی پيرامون ماهيت تكليف از جمله تعريف تكليف و چرايی مكلف شدن انسان از جانب خداوند برای انجام وظايفی خاص پاسخ داده است. همچنين طرح موضوعاتی مانند مبانی كلامی تكاليف الهی و ويژگی‌های و ثمرات عمل به تكاليف الهی نيز از جمله ويژگی‌های اين اثر به شمار می‌رود.
اين كتاب نيز در قطع وزيری و با قيمت5300 تومان منتشر شده است.
كتاب «نقش همسران رسول خدا(ص) در حكومت امير مومنان» نيز اثری است به قلم واردی كه در آن به چگونگی تأثيرگذاری افكار و كلام همسران پيامبر اكرم(ص) در عقايد و افكار مسلمانان در ارتباط با خلافت حضرت علی(ع) در زمان حيات و رحلت پيامبر اكرم(ص) پرداخته است و در فصول مختلف كتاب به شفاف سازی اين ديدگاه‌ها پرداخته است.
اين كتاب در قطع رقعی و با قيمت 5500 تومان منتشر شده است.
captcha