مسابقات قرآنی كودكان در كازرون برگزار شد
کد خبر: 1912046
تاریخ انتشار : ۰۵ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۰۸:۳۲

مسابقات قرآنی كودكان در كازرون برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: مسابقات قرآنی پايه‌های اول و دوم ابتدايی در مرحله شهرستانی روز شنبه چهارم ارديبهشت‌ماه در باغ نظر كازرون برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه فارس، حجت‌الاسلام والمسلمين «محمد خرسند» امام جمعه كازرون در حاشيه اين دوره از مسابقات با مثبت ارزيابی كردن برگزاری اين مسابقات گفت: با توجه به اينكه افراد شركت‌كننده هنوز نونهال و دانش‌آموز هستند، با رسوخ پيدا كردن قرآن در وجود آن‌ها زمينه تربيت و پرورش آنها فراهم می‌شود.
حجت‌الاسلام خرسند با بيان اينكه برگزاری اين مسابقات در فضای سبز برای دانش‌آموزان خاطره شيرينی است، افزود: نظام جمهوری اسلامی مبتنی بر احكام قرآن است و بايد تلاش كرد كه دانش‌آموزان بيش از پيش با معارف قرآنی آشنا شوند.
خرسند فعاليت‌های قرآنی را سرمايه‌گذاری تربيتی دانست و ابراز عقيده كرد: دوران دانش‌آموزی، دوران شكل‌گيری شخصيت‌ جوانان است و آشنايی آن‌ها با اصول مذهب، دين و قرآن، جهت زندگی آن‌ها را مشخص و هدايت كرده و باعث می‌شود كه در مسير رستگاری قدم بردارند.
اين مسابقات به مدت دو روز با هدف ترويج فرهنگ قرآنی،‌ لذت‌بخش كردن مسائل قرآنی، نماز و انس دانش‌آموزان با قرآن به صورت اردويی و جشن در پارك باغ نظر كازرون برگزار ‌شد.
2 هزار و 500 دانش‌آموز خواهر و برادر در مقاطع اول و دوم ابتدايی در اين مسابقات شركت كردند.
اين مسابقات در بخش‌های اصول‌ دين و مذهب و 14 معصوم، ذكرهای نماز، حفظ شعار هفته، حفظ سوره،‌ ترجمه نماز و آيات قرآنی برای دومين سال متوالی در كازرون برگزار ‌شد.
captcha