بررسی طرح ممانعت از ورود مفتيان وهابی به كشورهای اروپايی
کد خبر: 1913442
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۸۹ - ۱۰:۰۴

بررسی طرح ممانعت از ورود مفتيان وهابی به كشورهای اروپايی

گروه بين‌الملل: «علی السرای» رئيس سازمان بين‌المللی مبارزه با تروريست و افراط‌گرايی دينی، طرحی در زمينه ممانعت از ورود علمای تكفيری وهابی به كشورهای عضو اتحاديه اروپا به مقامات آلمان ارائه داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «نون»، علی السرای ديروز 6 فروردين‌ماه سال جاری، در گفت‌وگو با اين رسانه خبری با اعلام اين خبر گفت: در اين طرح پيشنهادی از مسئولان آلمانی خواسته شده كه علمای وهابی تكفيری را در ليست سياه قرار دهند و آنان را به خاطر فتواهای تكفيری، مجازات كنند.
وی افزود: زمان آن فرارسيده است كه جبهه جهانی مشتركی برای ايستادن در برابر تروريست و افرادی كه به انگيزه‌‌های سياسی، دينی و فرقه‌ای به كشتار ديگران تشويق می‌كنند، تشكيل شود.
علی السرای تصريح كرد: زمينه مشترك زيادی برای اجرايی‌شدن اين طرح پيشنهادی وجود دارد، زيرا مفتيان وهابی با فتواهای تكفيری خود منجر به ريخته‌شدن خون مسلمانان بی‌گناه و پيروان اديان آسمانی شده‌اند.
وی در پايان گفت: فيلم‌ها و مستنداتی در زمينه اقدامات تكفيری علمای وهابی به زبان آلمانی ترجمه‌ و در اختيار مسئولان آلمانی قرار گرفته است، كه ميزان خطرات ناشی از اين فتواهای تكفيری را كه با پوشش رسمی دولتی عربستان انجام می‌شود، نشان می‌دهد.
captcha