شهيد «مصطفی چمران» پرچمدار بی‌بديل انقلاب بود
کد خبر: 1942159
تاریخ انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۳

شهيد «مصطفی چمران» پرچمدار بی‌بديل انقلاب بود

گروه سياسی و اجتماعی: هم‌زمان با فرارسيدن سالروز شهادت شهيد «مصطفی چمران» مراسم بزرگداشت اين شهيد والامقام با حضور مردم و مسئولان در مسجد انقلاب ساوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه مركزی، حجت‌الاسلام «كاظم صديقی»، امام جمعه موقت تهران در اين مراسم، گفت: شهيد دكتر «مصطفی چمران» يك پرچمدار بی‌بديل بود.
وی با بيان اينكه ولايت‌پذيری و ولايت‌مداری رمز اساسی بندگی است، اظهاركرد: در دوران دفاع مقدس ولايت‌مداری و گوش به فرمان بودن وی از ولايت و در يك جمله طواف دور ولايت بود كه شهيد چمران را ماندگار كرد.
حجت‌الاسلام صديقی با بيان اينكه شهيد مظهر قدرت خداست، بيان كرد: شهدای ما در دوران دفاع مقدس با نثار خون خود نشان دادند كه نگهبان راستين انقلاب و ولايت بوده و فتنه‌گران بدانند كه با فنته‌گری فقط خود را از بين می‌برند، چراكه اين انقلاب نگهبان دارد و از بين رفتنی نيست.
وی تصريح كرد: دشمنان نظام پس از ناكامی خود در دفاع مقدس امروز در دو جبهه جنگ نرم سياسی و جنگ نرم فرهنگی، قصد لطمه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران دارند كه هوشياری، تمسك به قرآن و تقويت ايمان در جوانان، رمز شكست توطئه‌های آنان است.
امام جمعه موقت تهران ادامه داد: با هوشمندی و درايت و رهنمودهای داهيانه مقام عظمای ولايت دشمنان ما باز هم در توطئه شوم خود شكست خوردند.
به گزارش ايكنا، «مهدی چمران»، رئيس شورای اسلامی شهر تهران نيز در اين مراسم در سخنانی با بيان اينكه دكتر چمران در منطقه دهلاويه در سال 60 با اصابت خمپاره دشمن به فيض شهادت نائل آمد، گفت: شهيد دكتر چمران عاشق امام (ره) و انقلاب بود و همين عشق وی باعث شده بود تا به يك شخصيت ماندگاری در دفاع از مكتب خود تبديل شود.
وی با قرائت دست‌نوشته‌هايی از شهيد چمران، اظهاركرد: جهاد شهيد چمران يك جهاد به تمام معنای الهی بود و شوق شهادت وی را ناآرام كرده بود و گمشده او چيزی بود به نام شهادت كه به اين فيض عظيم نائل شد.
رئيس شورای اسلامی شهر تهران در پايان شهيد چمران را شاگرد مكتب امام حسين(ع) و مرد جهاد و شهادت ذكر كرد و افزود: اين عارف و سالك راه حق و يار وفادار امام راحل با شخصيت برجسته علمی كه داشت مرد عمل بود و اخلاص جوهره شخصيتی بارز وی بود.
captcha