سومين جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز برگزار می‌شود
کد خبر: 1949069
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۸۹ - ۱۷:۲۴

سومين جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی امروز برگزار می‌شود

گروه فعاليت‌های قرآنی: سومين جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از ساعت 16 تا 18 امروز، 12 تيرماه، به صورت فوق‌العاده با حضور اعضای اين شورا و دبير شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، در اين جلسه كه به صورت فوق‌العاده امروز، 12 تيرماه، برگزار می‌شود، برای كليه موضوعات اساسی كه مقدمات آن در جلسه‌ای 29 خردادماه برگزار شد و مورد ارزيابی قرار گرفت، تصميم مناسبی اتخاذ شود.
رياست اين جلسه را دبير شورای عالی انقلاب فرهنگی بر عهده دارد. اين شورا متشكل از پانزده عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی مانند وزرای فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش و پرورش، رؤسای دستگاه‌های مختلف فرهنگی و قرآنی كشور از جمله رياست سازمان اوقاف و امور خيريه، سازمان تبليغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئيس نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها كه اخيراً عضو اين شورا شده است، نماينده كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شورای اسلامی، نماينده سازمان صدا و سيما و ... هستند.
تصويب آئين‌نامه داخلی شورای توسعه فرهنگ قرآنی، اولين مصوبه مهم جلسه پيشين بود كه كليات آئين‌نامه داخلی با ملاحظات و نقطه‌ نظرات اعضاء به تصويب رسيد و مقرر شد با تغييراتی كه در بعضی از مواد، بندها و تبصره‌ها به وجود می‌آيد، توسط دبيرخانه نهايی شود و رسماً به عنوان آئين‌نامه اداره جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی از سوی رئيس شورا ابلاغ شود.
همچنين در دومين جلسه اين شورا، وزير آموزش و پرورش از راه‌اندازی 10 هزار مدرسه قرآنی در كشور خبر داد كه با حمايت مالی مناسب وزارت آموزش و پرورش همراه است و تابستان امسال تعدادی از آ‌ن‌ها به صورت آزمايشی راه‌اندازی می‌شود و از مهر‌ماه سال آينده به طور هم‌زمان همه اين مدارس شروع به كار خواهد كرد.
يادآوری می‌شود كه سومين جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی، امروز، شنبه، دوازدهم خردادماه از ساعت 16 تا 18 با حضور اعضای اين شورا در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی تشكيل می‌شود.
captcha