برگزيدگان «اشكواره عاشورايی» اردبيل تجليل می‌شوند
کد خبر: 1954066
تاریخ انتشار : ۲۰ تير ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۲

برگزيدگان «اشكواره عاشورايی» اردبيل تجليل می‌شوند

گروه فرهنگ و هنر: برگزيدگان «اشكواره عاشورايی» مردادماه جاری در اردبيل تجليل می‌شوند.

«مصطفی آمون» دبير اشكواره عاشورايی‌ در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه اردبيل با بيان اين مطلب گفت: در تعظيم شعائر عاشورا و قيام حضرت اباعبدالله‌‌الحسين(ع) برگزيدگان نخستين اشكواره عاشورايی اردبيل تجليل می‌شوند.
وی تصريح كرد: اين اشكواره قرار است ماه آينده با معرفی برترين‌ها برگزار شود كه اين اولين حركت و اقدام با همكاری دبيرخانه كانون‌های مساجد استان اردبيل است.
آمون افزود: برای نخستين اشكواره عكس و وبلاگ عاشورايی بيش از 675 عكس و يك هزار و 360 مورد وبلاگ ارسال شده بود كه با بررسی كامل برگذيده گان مشخص شده‌اند.
وی گفت: در بخش عكس عاشورايی از مجموع 306 عكس در بخش حرفه‌ای 36 عكس و از مجموع 675 عكس در بخش عادی و تلفن همراه 24 عكس به نمايشگاه پايانی راه يافتند.
دبير اشكواره عاشورايی گفت: در كنار برگزاری اشكواره عكس و وبلاگ عاشورايی قرار است آثار منتخبان در قالب يك جشنواره به معرض ديد گذاشته شود.
وی گفت: در اين جشنواره از استان‌های مختلف كشورمان نيز آثاری به دبيرخانه ارسال شده بود.
دبير اين اشكواره هدف از برگزاری اين آيين را ثبت جلوه‌های ويژه آيين عزاداری، مذاهب و قوميت‌های ايران اسلامی عنوان كرد و تصريح كرد: با برگزاری همه ساله اين اشكواره علاوه بر ترويج فرهنگ عاشورايی شاهد كشف استعدادهای هنری در زمينه فرهنگ دينی و عاشورايی بين نسل جوان و نوجوان خواهيم بود.
captcha