در دهمين نمايشگاه قرآن و عترت مازندران مطرح شد؛پوشش سنتی ايرانيان لباس كاملاً اسلامی است
کد خبر: 1978031
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۵:۲۷

در دهمين نمايشگاه قرآن و عترت مازندران مطرح شد؛پوشش سنتی ايرانيان لباس كاملاً اسلامی است

مسئول غرفه پوشش سنتی مازندرانی‌ها در دهمين نمايشگاه قرآن و عترت استان گفت: براساس تحقيقاتی كه در بخش پوشش انجام داد‌ه‌ام پوشش سنتی ايرانيان لباس كاملاَ اسلامی است كه در آن حجاب و عفاف رعايت می‌شوند.

به نقل از روابط عمومی اداره كل ارشاد مازندران،طاهره اصغرزاده در حاشيه برگزاری نمايشگاه قرآن و عترت مازندران در جمع خبرنگاران با اشاره به اينكه به عنوان تنها نماينده مازندران در هفتمين نمايشگاه سراسری تخصصی هنرهای سنتی ايران در همدان حضور داشتم، اظهار داشت: ايده ارائه پوشش سنتی ايرانيان را به عنوان لباسی كه امروز هم می‌شود از آن استفاده كرد را از سه سال پيش شروع كردم.

وی با بيان اينكه براساس تحقيقاتی كه انجام دادم ايرانيان از هشت هزار سال پيش لباس‌های زيبا و با پوشش كامل را برتن داشتند، تصريح كرد: به مرور زمان اين پوشش به فراموشی سپرده شده است در حالی كه در لباس‌های سنتی ايرانيان هم به اصل حجاب و زيبايی توجه خاصی شده است.

اصغرزاده يكی از مشكلاتی كه موجب عدم توجه مردم به سمت پوشش‌های سنتی شده است را ورود لباس‌های ارزان چينی به بازار عنوان كرد و گفت: ورود پوشاك خارجی جدای از اينكه متناسب با فرهنگ ايرانی و اسلامی ما نيست از لحاظ كيفيت نيز چندان قابل توجه نيست ولی به خاطر ارزان و در دسترس بودن مورد استفاده قرار می‌گيرد.

وی كه در اين نمايشگاه بخشی از پوشاك سنتی ايرانيان را عرضه كرده است، خاطرنشان كرد: تاكنون در چهار نمايشگاه شركت كردم كه پوشاك‌های عرضه شده در اين نمايشگاه مورد استفال مردم قرار گرفت.

اصغرزاده كه تحصيلاتش را در زمينه طراحی پوشاك در مقطع دانشگاهی گذرانده است، در مورد توسعه كارش در اين بخش افزود: برگزاری نمايشگاه عرضه پوشاك توليد شده توسط دانشجويان رشته‌های طراحی دوخت و لباس و ارائه تسهيلات به طراحان از مهمترين اقدامات مسئولان برای متناسب كردن پوشاك در جامعه با فرهنگ كشور است.

وی با اشاره به اينكه از پوشاك‌های سنتی با رنگ‌های شاد كه دارای حالت رسمی هستند می‌توان برای لباس فرم مدرسه‌ها استفاده كرد، گفت: به عنوان يك طراح لباس می‌توانم عنوان كنم كه لباس فرمی كه در مدرسه‌ها استفاده می‌شود به دليل نداشتن رنگ و طرح مناسب بعد از مدتی توسط دانش‌آموزان با تغيير مدل‌ها از حالت رسمی خارج می‌شود.

اصغرزاده در پايان تاكيد كرد: در حالی كه با طرح‌های سنتی می‌توان يك لباس متناسب با سليقه دانش‌آموزان و پوشش كامل ارائه كرد.
captcha