دانشنامه امام علی(ع) به روزرسانی شد
کد خبر: 1984120
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۲۲

دانشنامه امام علی(ع) به روزرسانی شد

هم‌زمان با شب ضربت خوردن امام اول شيعيان، حضرت علی (ع)، دانشنامه اين امام همام به همت محققان حوزه علميه با بيش از 1980 مطلب در پايگاه اينترنتی «حوزه‌نت» به‌روزرسانی شد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) در قم، اين دانشنامه با طبقه بندی 1981 مطلب، شامل: مقاله، گزيده كتاب، پرسش و پاسخ، چكيده پايان‌نامه و غيره، در قالب 21 نمايه اصلی و 78 نمايه فرعی ارائه گرديده است.
بنا بر اين گزارش، موضوعاتی از قبيل «امام(ع) از ولادت تا هجرت»، «امام (ع) از هجرت تا غدير» ، «امام (ع) از غديرخم تا پايان دوران خلفا»، «امام(ع) از خلافت تا شهادت»، «مظلوميت امام(ع)» و « فضائل و مناقب امام علی(ع)» از نمايه‌های اصلی اين دانشنامه است.
همچنين «اخلاق و سيره امام(ع)»، «آثار و منابع گردآوری‌شده از سخنان و نامه‌های امام (ع)»، «در مكتب امام(ع)»، «مسلمانان و امام علی(ع)»، «امام(ع)، كوفه و نجف» و «امام (ع) در آيينه نگاه امام خمينی(ره) و مقام معظم رهبری» از نمايه‌های ديگر اين دانشنامه هستند.
اين گزارش ادامه می‌دهد: نرم‌افزار، كتاب، كتاب‌شناسی و پايان‌نامه در موضوع امام (ع)، امام (ع) در آينه شعر، ادب و هنر، مراكز و مؤسسات تحقيقاتی با موضوع امام (ع) و امام(ع) در اينترنت از جمله ديگر نمايه های اين دانشنامه است.
captcha