«مجيد انتظامی» بعد از 20 سال در اركستر سمفونيك تهران می‌نوازد
کد خبر: 1993723
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۶

«مجيد انتظامی» بعد از 20 سال در اركستر سمفونيك تهران می‌نوازد

گروه هنر: مجيد انتظامی بعد از 20 سال در اجرای سمفونی مقاومت توسط اركستر سمفونيك تهران به نوازندگی اُبوا خواهد پرداخت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در نشست خبری كه صبح امروز با حضور بابك رضايی مديرعامل انجمن موسيقی، مجيد انتظامی آهنگساز، محمد عبدالحسينی و نيما مسيحا خواننده در تالار وحدت برگزار شد، بابك رضايی به تشريح برنامه‌های سه ماهه سوم سال پرداخت و گفت: انجمن موسيقی 12 برنامه تا قبل از شروع ماه محرم و صفر در نظر دارد كه اولين برنامه كنسرت برف‌خوانی به آهنگسازی علی قمصری خواهد بود و به دنبال آن شاهد اجرای گروه بوشهری ليان،گروه مهدی آذرسينا، اجرای گروه آوازه تهران و اركستر بادی تهران خواهيم بود.
وی ادامه داد: شروع برنامه‌ها از 30 شهريور با اجرای اركستر سمفونيك تهران به رهبری مجيد انتظامی خواهد بود كه ما برای اولين بار اين برنامه را كه اجرای سمفونی مقاومت است، در ميدان آزادی برگزار خواهيم كرد. در اين اجرا سمفونی مقاومت با دو قطعه از موسيقی فيلم‌های انتظامی از جمله از كرخه تا راين و آژانس شيشه‌ای همراه خواهد بود.
رضايی افزود: بعد از اين اجرا اركستر 31 شهريور در سمنان ، 1 مهرماه در گرگان و 8 و 9 مهرماه در شيراز به روی صحنه خواهد رفت. اركستر بعد از بازگشت از گرگان 4 تا 6 مهر در تالار وحدت اجرايی متفاوت خواهد داشت.
مديرعامل انجمن موسيقی با اشاره به حضور انتظامی به عنوان نوازنده در اركستر را يك اتفاق خوش موسيقايی دانست و گفت: ما بعد از سال‌ها شاهد نوازندگی استاد انتظامی با ساز ابوا خواهيم بود. در واقع ايشان علاوه بر رهبری اركستر در اجرای سمفونی مقاومت خودشان نيز 2 كنسرت را اجرا می‌كند.
در ادامه اين نشست مجيد انتظامی به ارائه سخنانی پرداخت و گفت: ما سال گذشته سمفونی مقاومت را اجرا كرده‌ايم كه با استقبال زياد مخاطبان روبرو شد بر اين اساس قصد داشتيم آن را چند شب ديگر تمديد كنيم اما متأسفانه به دليل پر بودن روزهای تالار وحدت اين امكان فراهم نشد. به دنبال اين اتفاق امسال اين كنسرت‌ها را تكرار كرديم.
وی ادامه داد: من حدود 20 سال است كه دست به ساز نزده‌ام اما با تشويق دوستان نزديكم تصميم گرفتم با اركستر سمفونيك تهران كنسرتی را برگزار كنم.
اين آهنگساز با اشاره به اجرای سمفونی مقاومت در فضای باز ميدان آزادی اظهار كرد: وقتی در كشورهای ديگر كنسرتی در فضای باز برگزار می‌شود يك گروه تكنسين با ابزار آلات پيشرفته آن را صدابرداری می‌كنند به گونه‌ای كه انگار ضبط استوديويی صورت گرفته اما ما در ايران اين امكان را نداريم و نبايد توقع داشته باشيم در ميدانی كه هواپيما بلند می‌شود و اتوبوس‌ها در تردد هستند صدای ايده‌آلی از اركستر داشته باشيم. هر چند كه در تالار‌ها هم شاهد صدای خوب و ايده‌آل نيستيم.
آهنگساز سمفونی بزرگ انقلاب با گله‌مندی از انتقادات وارده به ساخت سمفونی های مختلف توسط او گفت: متأسفانه قبل از شروع برنامه موضع‌گيری‌های خاصی در خصوص بنده مبنی بر اين‌كه كار سفارشی و دولتی انجام می‌دهد، صورت می‌گيرد كه اين مسائل خود باعث درگيری ذهن مخاطب می‌شود و اين در حالی است كه من برای خودم آهنگسازی می‌كنم و هيچ وابستگی به دولت ندارم. كار من حماسی نوشتن است و فيلم‌هايی كه كار كرده‌ام نيز اقلب حماسی بوده‌اند چرا كه نگرشم بر اين بوده كه بتوانم موسيقی‌های ماندگار خلق كنم.
خالق سمفونی ايثار ادامه داد: تمام سعی من بر اين بوده كه شمع موسيقی را روشن نگه‌دارم تا به اين هنر مظلوم بهاداده شود.
وی در خصوص وضعيت اركستر سمفونيك تهران گفت: كار با رهبران مختلف به پيشرفت اركستر كمك می‌كند. هم‌اكنون نيز وضعيت اركستر خيلی بهتر شده هر چند كه ما هنوز مشكل نوازنده داريم.
انتظامی با اشاره به ساخت سمفونی پيروزی خاطرنشان كرد: سال گذشته از سوی بنياد شهيد قرار بود سمفونی ايثار، مقاومت و پيروزی ساخته شود. اما با تغييرات مديريتی هنوز صحبتی در خصوص سمفونی پيروزی صورت نگرفته است.
بعد از صحبت‌های انتظامی، نيما مسيحا نيز ضمن ابراز خشنودی از اجرای اين سمفونی گفت: خوشحالم كه بعد از اجرای اروپا و آثار ماندگار استاد انتظامی بار ديگر يك اثر ماندگار از ايشان را اجرا می‌كنم و نيز خوشحالم كه موسيقی فاخر اين مملكت را به عنوان يك خواننده پاپ ـ كلاسيك می‌توانم زنده نگه‌دارم و به پيشرفت آن كمك نمايم.
در پايان اين نشست بابك رضايی با اشاره به بليت‌فروشی‌های اين كنسرت گفت: هم‌اكنون بليت‌های كنسرت سمنان و شيراز به فروش رفته و زمان بليت‌فروشی‌های كنسرت‌های تهران نيز اعلام خواهد شد.
سمفونی مقاومت ساخته مجيد انتظامی همزمان با هفته دفاع مقدس در تهران و شهرستان‌ها اجرا خواهد شد.
captcha