مراسم تجليل از خبرنگاران در كرمانشاه برگزار شد
کد خبر: 1998044
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۸۹ - ۰۰:۱۵

مراسم تجليل از خبرنگاران در كرمانشاه برگزار شد

مراسم تجليل از خبرنگاران و فعالان عرصه مطبوعات استان كرمانشاه در تالار انتظار كرمانشاه برگزار شد.

به نقل از روابط عمومی اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمانشاه، احمد رجبی مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان كرمانشاه، در اين مراسم با اشاره به رسالت خطير خبرنگاران گفت: امروز صاحبان انديشه و قلم بايد با اطلاع رسانی دقيق در مقابل جنگ نرم دشمن بايستاند.

وی گفت: دقت، سرعت و صحت سه ويژگی مهمی است كه خبرنگاران بايد در انتقال اخبار به آن توجه ويژه داشته باشند و تعههد را در كار خود مدنظر داشته باشند.

فريدون معتمديان، رييس خانه مطبوعات استان كرمانشاه نيز گفت: خبرنگاران جايگاه بسيار ارزشمندی دارند به گونه‌ای كه در قرآن مجيد يك سوره به نام قلم و يك سوره نيز به نام خبر آمده است و همچنين در قرآن آمده است كه چگونه بنويسيم.

وی ادامه داد: خبرنگاران وظيفه‌ای رسالتی دارند و می‌توان گفت كه اين افراد يك نوع رسول‌اند كه اين رسولان نبايد به غير از خدا به هيچ كس ديگری بيانديشند و در راه خدا هرگز قلمشان نلرزد.

رييس خانه مطبوعات استان كرمانشاه، گفت: در همايش تجليل از شهدای خبرنگار كه چند روز پيش با حضور رييس جمهور در تهران برگزار شد، دكتر احمدی نژاد به مناسبت روز خبرنگار قول داد به خبرنگاران متاهل سراسر كشور مبلغ 400 هزار تومان و به خبرنگاران مجرد نيز مبلغ 300 هزار تومان هديه دهد كه خبرنگاران استان كرمانشاه نيز برای دريافت اين هديه خود می‌توانند از طريق اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان پيگير باشند.

معتمديان افزود: از سوی وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی نيز به كليه خبرنگاران كشور مبلغ 100 هزار تومان بن خريد كتاب هديه داده شده كه نحوه دريافت آن از طريق ادارات ارشاد و فرهنگ اسلامی استان است.

وی يادآور شد: همچنين به دستور رييس جمهور برای 2 هزار نفر از خبرنگاران سراسر كشور وام خريد مسكن به مبلغ 30 ميليون تومان در نظر گرفته شده است.

مجتبی ملكی، دادستان عمومی و انقلاب كرمانشاه نيز گفت: ارزش و جايگاه خبرنگار در سطح جامعه بسيار بالاست و خبرنگاران بايد ارزش اين جايگاه خود را بدانند.

وی ادامه داد: متاسفانه برخی افراد در قالب خبرنگار دست به اقدامات سويی می‌زنند كه نياز است به اين مقوله با دقت بيشتری توجه شود.

ملكی تصريح كرد: خبرنگار بايد در جهت آرامش، صميميت و آسايش ملت و جامعه قلم فرسايی كند و خبرنگاران بايد به رسالت بزرگی كه برعهده دارند توجه داشته باشند.

دادستان كرمانشاه، گفت: يك خبرنگار با نگارش مطالب خود هم می‌تواند به اقتدار و امنيت كشور كمك كند و هم می‌تواند امنيت يك كشور را به خطر بياندازد لذا فعاليت خبرنگاری از حساسيت بسيار بالايی برخوردار است.

سيد حجت الله موسوی اجاق، رييس شورای شهر كرمانشاه گفت: خبرنگار دارای جايگاه والايی در جامعه است و هرگز يك خبرنگار نبايد جايگاه خود را سبك برشمرد.

وی ادامه داد: اگر خبرنگاران نبودند امروز نسل جديد هيچ چيزی از دوران دفاع مقدس نداشت و نمی‌دانست كه در آن هشت سال چه بر اين ملت گذشت.

رييس شورای شهر كرمانشاه، اظهار كرد: خبرنگاری يك شغل نيست بلكه يك عشق و علاقه به مردم و جامعه و ملت است.

در پايان اين مراسم از اعضای هيات مديره خانه مطبوعات استان كرمانشاه تقدير و به كليه خبرنگاران عضو خانه مطبوعات استان نيز هدايايی اعطاء شد.
captcha