تازه‌ترين «باران» پاييزی ويژه نوجوانان رسيد
کد خبر: 2011351
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۱۶

تازه‌ترين «باران» پاييزی ويژه نوجوانان رسيد

گروه كودك و نوجوان: صد و هشتاد و چهارمين شماره ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ويژه نوجوانان به صاحب‌امتيازی سازمان اوقاف و امور خيريه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران‌(ايكنا)، اين شماره از ماهنامه «باران» در 52 صفحه و با بيانات مقام معظم رهبری و با عناوينی هم‌چون «وظايف سنگينی بر دوش داريد!»، «زيباترين و مبارك‌ترين فصل»، «انس با كتاب»، «امر به‌معروف و نهی از منكر» و «اجتناب از تند‌خويی و خشونت» شروع شده ‌است.
«پا به‌‌پای يار»، «پيام باران»، «روزهای باران»، «دل‌نوشته‌‌های شعر»، «روز دختر»، «خاكريز»، «تفسير»، «آسمانی‌‌‌‌‌‌ها»، «مقاله ادبی قرآنی»، «قرآن در كلام معصومين»، «پرسش‌ها و پاسخ‌های قرآنی»، «قصه‌های قرآنی»، «گزارش امام‌زاده» و «رنگين كمان» است.
در بخش روز‌های باران به قلم «كوثر طه» به مناسبت‌های مختلف اين ماه اشاره كرده و در روز 17 تا 27 مهرماه يادداشتی با عنوان دهه كرامت نوشته است كه اين گونه شروع می‌شود؛ اسم امام رضا(ع) كه می‌آيد، دل‌ها هوايش را می‌كند. زيارتش صفايی دارد و حرمش نورانيتی. هر كس كه راهش دور است و نمی‌تواند به زيارتش بيايد، رو به سوی قم می‌كند و به گنبد طلايی حضرت معصومه‌(س) كه می‌رسد، از ته دل سلام می‌دهد.
«مرواريد مهربان خدا» نام عنوان بخش ترنم باران است كه «سيده افروز ارزه‌گر» در آن مقاله‌ای به مناسبت روز دختر نوشته است.
«از خاطرات يك فرمانده» عنوان داستانی است كه درباره زندگی و نحوه شهادت يك شهيد دفاع مقدس همراه با تصوير اين شهيد است.
بخش باغ باران اين ماهنامه به تفسير سوره «انشراح» پرداخته ‌است كه با عنوان «دل‌های دريايی» در صفحه 18 اين ماهنامه آمده‌ و تفسير اين سوره به صورت شعر و داستان و پرسش‌های سوره از سوی «مرتضی دانشمند» بيان شده ‌است.
در بخش آسمانی‌‌ها عنوان «زندگی امام از همه ما ساده‌تر است، بايد ساده زندگی كرد» آمده ‌است كه به زندگی‌نامه و نحوه شهادت «آيت‌الله عطاءالله اشرفی‌اصفهانی» اشاره كرده ‌است.
بخش قرآن از ديدگاه معصومين(ع) شامل عناوين عظمت قرآن كريم، نگاه كردن به كلمات قرآن، تأثير قرآن خواندن، تلاوت قرآن در خانه‌ها، كسانی كه قرآن را به زحمت ياد می‌گيرند، قرآن آموختن جوان و عمل به دستورات قرآن است.
در صفحات پايانی اين ماهنامه بخشی به‌ نام «زيارت» وجود دارد كه بخش تصويری اين ماه‌‌نامه است و تصاوير حرم حضرت معصومه(س) در اين بخش قرار داده شده‌‌است.
صدو هشتاد و چهارمين شماره ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ويژه نوجوانان به صاحب‌امتيازی «سازمان اوقاف و امور خيريه» و با مديرمسئولی «احمد شرف‌خانی» و با قيمت 500 تومان منتشر شد.
captcha