سفر رهبر معظم انقلاب به قم بيانگر رابطه محكم مرجعيت و ولايت فقيه است
کد خبر: 2015610
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۸۹ - ۱۰:۲۷

سفر رهبر معظم انقلاب به قم بيانگر رابطه محكم مرجعيت و ولايت فقيه است

گروه فعاليت‌های قرآنی: سفر رهبر معظم انقلاب به قم بيانگر رابطه محكم مرجعيت و ولايت فقيه و نشان‌دهنده وحدت حوزه با بالاترين مقام سياسی كشور است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، حجت‌الاسلام «محمد فاكرميبدی»، رئيس مركز تخصصی تفسير با بيان اين مطلب تصريح كرد: سفر مقام معظم رهبری از چهار بعد قابل بررسی است؛ ابتدا اينكه اين سفر بيانگر وحدت حوزه و مراجع با بالاترين مقام سياسی كشور و تحكيم رابطه ميان ولايت و مرجعيت شيعه است.
وی افزود: تحول‌آفرينی در حوزه و جامعة‌المصطفی(ص) از ديگر دستاوردهای اين سفر است و به صورت طبيعی بايد موجب تحول در خط مشی فرهنگی و رسالت حوزويان و بازنگری در محتوای حوزه شود.
حجت‌الاسلام فاكرميبدی عنوان كرد: تأثير عاطفی از ديگر دستاوردهای اين سفر است و از بعد عاطفی نفس اين سفر می‌تواند روح تازه‌ای در كالبد حوزه و حوزويان بدمد و موجب ارتقای نشاط در تحصيل و تبليغ شود.
وی با اشاره به چهارمين دستاورد اين سفر بيان كرد: مقام معظم رهبری در اين سفر از نزديك به نقاط ضعف و قوت و ظرفيت‌ها و آسيب‌های حوزه وقوف خواهند يافت.
حجت‌الاسلام فاكرميبدی ادامه داد: البته تحقق تمامی اين دستاوردها منوط به اين است كه همان طور كه رهبری عنايت ويژه به جامعة‌المصطفی(ص) العالميه و حوزه علميه دارند عنايت ويژه‌ای نيز از طرف حوزه به رهنمودهای ايشان صورت گيرد و منويات و رهنمودهای مقام معظم رهبری به‌عنوان «منشور آينده حوزه» در دستور كار قرار گيرد.
captcha