«باران» قرآنی آبان آمد
کد خبر: 2024264
تاریخ انتشار : ۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۵۱

«باران» قرآنی آبان آمد

گروه كودك و نوجوان: يكصد و هشتاد و پنجمين ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ويژه نوجوانان به صاحب‌امتيازی سازمان اوقاف و امور خيريه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) اين شماره از ماهنامه با پيام مقام معظم رهبری به مناسبت اهانت به قرآن كريم در قالب بخشی با نام «پابه‌پای يار» آغاز می‌شود.
«دلم می‌خواهد تيك تاك قلب روزهای خوب باشم» عنوانی از بخش پيام باران ماهنامه است كه قدرشناسی وقت را به نوجوانان گوشزد می‌كند.
روزشمار و تاريخ‌نگاری اين ماهنامه نيز در بخشی به نام «روزهای باران» به مناسبت‌های مهم دينی و مذهبی كه مقارن با آبان ماه است اشاره دارد.
در بخش شعر ماهنامه با نام «ترانه باران» سه شعر با مضمون حال و هوای موسم حج و ساير مضامين دينی سروده «مريم زندی»، «فاطمه ناظری» و «مريم اسلامی» به چاپ رسيده است.
«خدايا تو را شكر می‌كنم» به قلم «هاجر زمانی» دل‌نوشته‌های يك نوجوان در شكرگزاری از پرودگار برای نعمات زيادی است كه ارزانی داشته.
«ترنم باران» نيز حاوی قطعات كوتاه ادبی در تقديس مظاهر ارزشی دينی برای نوجوانان است كه مليحه ارزانی آن را به رشته تحرير درآورده است.
«سمانه مالمير» نيز قصه‌ای دفاع مقدسی را با نام «وقتی دايی مهدی مامان برمی‌گشت» هم در اين ماهنامه دارد كه با تصويرگری زيبا داستانی جذاب را برای نوجوانان ارائه می‌كند.
شرح زندگی مرحوم آيت‌‌الله علامه طباطبايی در بخش به نام «آسمانی‌ها» به قلم «معصومه‌سادات غنی» زينت‌دهنده اين شماره از ماهنامه «باران» است.
قصه قرآنی شرح زندگانی حضرت ابراهيم(ع) در ورود به سرزمين حجاز و برپا داشتن خانه كعبه توسط وی و پسرش حضرت اسماعيل(ع) نيز در مطلبی با عنوان «پدری، پسری و حكايتی» آمده است.
«مرتضی دانشمند» تفسيری آيه‌ای از سوره مائده در قالب شعر و داستان و در قالب بخشی به نام نگين برای نوجوانان در اين شماره آورده است.
معرفی شاعر پارسی‌گوی اقبال لاهوری با نام «اقبال قرآن» نوشته «مجيد جعفری» در بردارنده مقاطعی از زندگی اين شاعر پاكستانی‌الاصل است كه در قرابت با قرآن اشعاری را سروده است ضمن آنكه در بخش «تمثيلات قرآنی» اين مجله نوجوانان با بعضی از مثال‌های دنيوی در قرآن آشنا می‌شوند.
ماهنامه «باران» همچنين بخشی را هم به پرسش‌های احكام نوجوانان اختصاص داده است و با طرح چند سؤال شرعی و پاسخ از كارشناسان آنها را راهنمايی كرده است.
«افسوس بی‌ثمر» عنوان داستان دينی اين ماهنامه است كه در آن «نعيمه جلالی‌نژاد» براساس داستان قديمی، به نكوهش غصب مال برادر دينی پرداخته و اين عمل را براساس تعاليم دينی حرام شمرده است.
در بخش گزارش امام‌زاده نيز امام‌زاده سهل بن علی‌(ع) از نوادگان امام جعفر صادق(ع)، مكان بقعه ‌يشان و معرفی آن به دوستداران اهل‌بيت معرفی شده است و گزيده ای از زندگی با بركت امام محمد باقر(ع) نيز در بخش نورابران اين ماهنامه به چاپ رسيده است.
در بخش وب‌نوشته‌های باران نيز مخاطبان نوجوان با علوم مختلف مرتبط با رايانه آشنا می‌شوند ضمن آنكه «باران» در بخش كاردستی خود، طريقه ساخت ماهی كاغذی را به نوجوانان آموزش می‌دهد.
فرازی از زندگی امام حسين(ع)در داستانی به نام «فرشته ای در قصر» روايت شده است كه در آن مدارای سيدالشهدا در مواجهه با بی حرمتی مردمان اجتماع بازگو می‌شود.
شماره آبان ماه «باران» اقدام به معرفی كتابی به نام مسافر غريب كه حاوی دوازده قصه از زندگی امام رضا(ع) است و آن را انتشارات پيام آزادی به چاپ رسانده نيز می‌كند.
ماهنامه قرآنی، ادبی و هنری «باران» ويژه نوجوانان ابتدای هر ماه با قيمت روی جلد 500 تومان به نوجوانان دين پژوه عرضه می‌شود.
captcha