مراسم تجليل از ايثارگران شركت‌های تابعه وزارت نيرو برگزار شد
کد خبر: 2039580
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۱۵

مراسم تجليل از ايثارگران شركت‌های تابعه وزارت نيرو برگزار شد

گروه فرهنگ و هنر: سومين همايش تجليل از ايثارگران شركت‌های تابعه وزارت نيرو صبح امروز هشتم آذرماه با حضور جمع كثيری از ايثارگران در خراسان‌جنوبی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خراسان جنوبی، در ابتدای اين مراسم «حسين سهمی»، قائم مقام مشاور و وزير نيرو در امور ايثارگران با اشاره به تشكيل دفتر امور ايثارگران وزارت نيرو در سال 1378 هدف از تشكيل آن را ترويج فرهنگ ايثار و شهادت عنوان كرد.
وی افزود: در سال 1380 طی نشست‌هايی راهكارهای لازم برای جذب فرزندان ايثارگران در اين سازمان انجام شده كه براساس آن حدود يك هزار نفر از فرزندان شهدا و ايثارگران در اين سازمان استخدام شدند.
قائم مقام مشاور و وزير نيرو در امور ايثارگران با اشاره به راهكارهای ديگر اين سازمان را تقدير از ايثارگران هشت سال دفاع مقدس عنوان كرد و افزود: با اجرای اين دستور العمل از 16 هزار ايثارگر وزارت نيرو تجليل شد كه باعث كسب رتبه برتر كشوری برای اين وزارت شد.
همچنين سردار «يعقوب علی نظری»، فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی نيز در اين مراسم بسيج را نقطه عطفی در نظام اسلامی دانست و افزود: آن چيزی كه ضامن بقای نظام مقدس اسلام بوده تفكر مقدس بسيجی است.
وی با اشاره به سفر رفيق حريری به كشورمان آن را نتيجه تفكر بسيجی دانست و افزود: تفكر بسيجی با ورود به لايه‌های مردم لبنان باعث وادار كردن رفيق حريری به زانو زدن در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ايران شده است.
فرمانده سپاه انصار الرضا (ع) خراسان‌جنوبی با اشاره به سفر رئيس جمهور كشورمان به لبنان نيز آن را مايه تفكر بسيجی دانست و تصريح كرد: اگر امروز رئيس جمهور ايران در لبنان و در مرز كشور اسرائيل با مردم اين كشور به طور مستقيم سخن می‌گويد اين نتيجه تفكر بسيجی است.
سردار نظری با اشاره به پيروزی‌های هشت سال دفاع مقدس پشتوانه آن را تفكر بسيجی دانست و گفت: هر جا تفكر بسيجی باشد توفيقات نيز پشت سر آن است.
وی بسيج را ميدان ايثارگری دانست و خاطر نشان كرد: بسيج محل كسب رتبه و اعتبار دنيايی نيست و ما بايد بر مبنای تفكر بسيجی برای پيشبرد اهداف نظام مقدس اسلامی فرمول و راه پيدا كنيم.
همچنين «سيد مجتبی عراقی‌زاده»، مدير عامل شركت آب و فاضلاب خراسان‌جنوبی نيز با اشاره به جايگاه رفيع ايثارگران گفت: از روزی كه بسيج وارد صحنه شد و سرزمين ما را از دست متجاوزان جهانی پاك كرد ريشه‌های مقاومت به هر سو راه يافت.
وی افزود: امروز ما در بين بسياری از كشورها سرآمد هستيم و اين به بركت جان نثاری‌های ايثارگران است.
مدير عامل شركت آب و فاضلاب خراسان جنوبی تصريح كرد: ايثارگران ما در عرصه نيرو در اين استان طبق منشور اخلاقی كه دارند با حضرت امام و آرمان‌های انقلاب اسلامی پيمان اخوت دارند كه همان طور كه در هشت سال دفاع مقدس جان نثاری كردند امروز نيز در عرصه‌های سازندگی تلاش كنند.
عراقی زاده خاطر نشان كرد: اگر امروز در كشور جمهوری اسلامی ايران شاهد موفقيت هايی هستيم اين در سايه، پيروی از ولايت فقيه است و به اين باور داريم كه اگر خواسته باشيم شاهد موفقيت‌های بيشتری باشيم بايد در سايه ولايت فقيه حركت كنيم.
captcha