آغاز بزرگترين گردهمايی مسلمانان پس از حج در بنگلادش
کد خبر: 2068509
تاریخ انتشار : ۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۲:۰۷

آغاز بزرگترين گردهمايی مسلمانان پس از حج در بنگلادش

گروه بين‌الملل: بزرگترين گردهمايی مسلمانان جهان پس از حج ديروز، اول بهمن ماه، با حضور حدود 2 ميليون مسلمان و اقامه نماز در كرانه رود «توراگ» در حومه شهر «داكا»، پايتخت بنگلادش، آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از خبرگزاری فرانسه (AFP)، اين مراسم سه روز به طول خواهد انجاميد و هزاران مسلمان ديگر در طول اين سه روز به هم كيشان خود خواهند پيوست.
در حال حاضر جمعيت عظيم مسلمانان در زمينی به مساحت 66.7 هكتار در حاشيه رود تورانگ حضور دارند و تعداد آن‌ها تا فردا، سوم بهمن ماه، كه اين گردهمايی با برگزاری يك نماز جماعت به كار خود پايان خواهد داد، پيوسته افزايش خواهد يافت.
حدود 25 هزار مسلمان از 100 كشور جهان امسال در اين گردهمايی حضور دارند و امكانات رفاهی لازم از سوی دولت بنگلادش برای اين گردهمايی فراهم شده است.
در اين مراسم كه از سال 1960 تاكنون هر سال در بنگلادش انجام می‌شود، مسلمانان به اقامه نماز و گوش دادن به سخنرانی علمای برجسته مسلمان می‌پردازند؛ سال گذشته اين مراسم با حضور بيش از 4 ميليون مسلمان انجام شد.
در نخستين سال برگزاری اين گردهمايی عده كمی از مسلمانان در مسجد شهر داكا جمع شده بودند، اما اين گردهمايی هر سال از سوی مسلمانان با استقبال بيشتری روبه‌رو شد و اينك بزرگترين تجمع مسلمانان پس از حج به شمار می‌رود؛ در اين گردهمايی خطبه‌ها و سخنرانی‌ها به زبان‌های مختلف عربی، بنگالی، انگليسی، اردو، هندی و ديگر زبان‌ها ارئه شده و آيات قرآن نيز تلاوت می‌شود.
اين گردهمايی اسلامی به همت سازمان تبليغ اسلامی بنگلادش با هدف ترغيب مسلمانان به پيروی از اصول و آموزه‌های اسلامی برگزار می‌شود.
گفتنی است مسلمانان با جمعيتی در حدود 144 ميليون نفر، 90 درصد جمعيت بنگلادش را تشكيل می‌دهند.
captcha