آخرين «باران» قرآنی سال هم آمد
کد خبر: 2088662
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۴۵

آخرين «باران» قرآنی سال هم آمد

گروه كودك و نوجوان: صد و هشتاد و نهمين شماره ماهنامه قرآنی «باران» ويژه نوجوانان حاوی مطالب خواندنی قرآنی و دينی به صاحب‌امتيازی سازمان اوقاف و امور خيريه منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) نوجوانان در بخش نخست اين شماره از ماهنامه باران می‌توانند «پا به پای يار» توصيه‌های حكيمانه رهبر انقلاب را كه آنها را دعوت به تلاش و كوشش در تمام عرصه‌های علمی و فرهنگی و اجتماعی كرده‌اند بخوانند.
در روزشمار اين مجله با عنوان «روزهای باران» خوانندگان با وقايع و رويدادهای دينی و مذهبی اسفندماه آشنا می‌شوند.
مريم شريف‌رضويان و يحيی علوی‌فرد دو شاعر شعر نوجوان در بخش «ترنم باران» اين ماهنامه، سروده‌های خود درباره بهار و لزوم اهميت درختكاری را به شعردوستان عرضه كرده‌اند علاوه بر اين در بخش ديگری از «ترنم باران» اين مجله قطعات ادبی و شعرهايی ويژه سالروز ولادت رسول اكرم(ص) و امام جعفرصادق(ع) ارائه شده است.
«يا كاج يا سايبان» عنوان داستانی نوشته زهراعبدی است و قصه دختری را روايت می‌كند كه مانع از قطع درخت توسط كسانی می‌‌شود كه برای ساخت وسايل چوبی برای قطع آن اقدام كرده‌اند.
«آسمانی‌ها» بخش معرفی يكی از چهره‌های هشت سال دفاع مقدس به نوجوانان در اين مجله است كه معصومه‌سادات ميرغنی در اين شماره به معرفی «شهيد مهدی باكری» پرداخته است.
مجيد محبوبی نيز با داستان «زيباترين شب» داستان يكی از ياران امام علی(ع) را روايت می‌كند‌كه با ايشان برای كمك به ايتام و اطعام آنها عازم می‌شود.
در بخش «باغ باران» ماهنامه مرتضی دانشمند در مطلبی با عنوان ياری خداوند با نقل داستانی به تفسير سوره نصر برای كودكان و نوجوانان پرداخته است.
«دلبستگی به دنيا» نيز عنوان بخش «تمثيلات قرآنی» ماهنامه باران است كه فاطمه سادات ميرامامی با آوردن آيه‌ای از سوره بقره و استناد به آن، عواقب دل سپردن به تعلقات دنيوی را برای نوجوانان بيان می‌كند.
مجيد جعفری در بخش «قرآن و ادبيات» اين شماره از ماهنامه به اشعاری از حكيم عمر خيام كه وی با استفاده از قرآن سروده است، اشاره می‌كند.
«عهدی از ياد رفته» داستانی پند‌آموز از نعيمه جلالی‌‌نژاد است كه در آن قصه‌ای از دوران زندگی آيت‌الله مرعشی‌نجفی و اهميتی كه به موضوع وقف داشت، پرداخته است ضمن آنكه از همين نويسنده در اين شماره از ماهنامه، داستانی با نام «كيفر ناسپاسی» در بيان ناسپاسی مردم شهری به نام «مارب» در كفران نعمت‌های الهی مانند ريزش باران را می‌توانيم بخوانيم.
مريم اسلامی در بخش گزارش ماهنامه باران به معرفی بقعه آقا سيدجلال الدين اشرف(ع) از امامزداگان و برادر ناتنی امام رضا(ع) كه در استان گيلان قرار دارد و به واسطه حضور ايشان نام آن شهر به آستانه اشرفيه مشهور شده است برای نوجوانان می‌پردازد.
در بخش كاردستی اين شماره از ماهنامه با استفاده از شيوه اوريگامی، نوجوانان با طرز ساخت پرنده تاشو با استفاده از يك برگه كاغذ آشنا می‌شوند.
سرگرمی، مطالب جذاب علمی، جدول و... از جمله ديگر مطالب اين شماره از ماهنامه قرآنی «باران» است كه به مدير مسئولی احمد شرفخانی و به قيمت روی جلد500 تومان منتشر شده است.
captcha