بيش از سه هزار يادواره برای شهدای اردبيل برگزار شده است
کد خبر: 2116721
تاریخ انتشار : ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۶

بيش از سه هزار يادواره برای شهدای اردبيل برگزار شده است

رئيس سابق بنياد شهيد و امور ايثارگران اردبيل ضمن ارائه گزارش از عملكرد اين سازمان در طول پنج سال خدمت خود اظهار كرد: بيش از سه هزار يادواره برای شهدای اردبيل برگزار شده است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در اردبيل، سردار محسن «انصاری» قائم مقام رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل، در مراسم توديع و معارفه رؤسای سازمان بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل كه 13 ارديبهشت‌ماه، برگزار شد، گفت: اگر در حول محور نظام و لايت‌فقيه حركت كنيم حرف‌های بزرگ و مؤثری را در مجامع مختلف برای گفتن خواهيم داشت.
وی اظهار كرد: حماسه‌ها و ايثارگری‌های شهدا و ايثارگران در دوران دفاع مقدس سبب حفظ انقلاب نوپايی شد كه امروز الگوی ساير كشورها قرار گرفته است.
قائم‌مقام رئيس بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل تصريح كرد: اگر از دهه چهارم انقلاب به دهه پيشرفت و عدالت ياد می‌شود به بركت خون شهدا و روحيه انقلابی مردم بوده است.
وی با اشاره به موفقيت‌های كشور در تمام عرصه‌ها به ويژه در علم فن‌آوری و الگو قرار گرفتن برای ساير كشور‌های اسلامی تصريح كرد: اگر بخواهيم اين الگو بودن خود را حفظ كنيم و در منطقه، كشور اول شناخته شويم بايد اعتماد عمومی و انسجام خود را حفظ كنيم.
در اين مراسم «افضلی‌فرد» رئيس سابق بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل نيز ضمن ارائه گزارش از عملكرد اين سازمان در طول پنج سال خدمت خود اظهار كرد: تاكنون سه هزار و 286 پرونده مربوط به آثار و اسناد شهدا جمع‌آوری شده و بيش از سه هزار يادواره برای شهدا در سطح استان برگزار شده است.
وی از تهيه 23 عنوان كتاب با تيراژ 32 هزار جلد توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران استان اردبيل خبر داد و بيان كرد: بيش از 50 طرح پژوهشی نيز در حوزه ايثار و شهادت به پايان و به بهره‌برداری رسيده است.
افضلی‌فرد تصريح كرد: اين سازمان در طول چهار سال موفق به پايان رساندن طرح پايش و سلامت سه هزار و 100 نفر از والدين شده است.
افضلی‌فرد از افزايش ميزان در آمد بيمارستان ايثار از 7 ميليارد ريال به 20 ميليارد ريال خبر داد و تمديد بيمه جانبازان و والدين شهدا و استخدام بيش از يك هزار نفر از فرزندان شاهد در دستگا‌ه‌های دولتی را از ديگر اقدامات بنياد شهيد و امور ايثارگران اردبيل در طول چهار سال گذشته برشمرد.
captcha