همايش «هجرت خونين» در قم برگزار شد
کد خبر: 2125420
تاریخ انتشار : ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۰۹:۰۵

همايش «هجرت خونين» در قم برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: همايش هجرت خونين به مناسب بزرگداشت حجت‌الاسلام شهيد محمدحسن ابراهيمی با حضور علما، شخصيت‌های حوزوی، مسئولان استانی جمعه، 30 ارديبهشت‌ماه،در سالن همايش‌های مدرسه عالی دارالشفاء قم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه حوزه‌های علميه،، در اين مراسم آيت‌الله محمد مؤمن، عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی و عضو مجلس خبرگان رهبری، آيت‌الله سيدهاشم حسينی بوشهری، عضو جامعه مدرسين و امام جمعه موقت قم، حجت‌الاسلام آشتيانی، نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، طلاب و روحانيان و ديگر اقشار مردمی حضور داشتند.
حجت‌الاسلام كاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران و استاد حوزه علميه و همچنين حجت‌الاسلام محمدرضا آشتيانی، نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه نيز به عنوان سخنرانان اين همايش، با گرامی‌داشت ياد و خاطره اين شهيد بزرگوار، تلاش‌ها و خدمات وی را در راستای نشر و ترويج معارف اهل بيت(ع) ستودند.
‌حجت‌الاسلام صديقی در اين مراسم با تجليل از شخصيت شهيد حجت‌الاسلام ابراهيمی، بيان كرد: اين شهيد بزرگوار راهی را طی كرد كه راه انبيا و اوليای الهی بود و در اين مسير متحمل مرارت‌ها و زحمات بسيار شد.
نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی نيز در اين همايش با اشاره به سفرهای تبليغی حجت‌الاسلام شهيد ابراهيمی به خارج از كشور، تصريح كرد: اين شهيد در راستای نشر معارف اهل بيت(ع) و دفاع از كيان اسلام از هيچ چيز هراس نداشت و به بهترين شكل ممكن رسالت خود را انجام داد.
لازم به ذكر است، اين همايش از سوی هيئت و كانون خادم الرضا(ع) قم، جامعةالمصطفی(ص) العالمية و دفتر تبليغات اسلامی حوزه علميه قم برگزار شد.
يادآور می‌شود، محمدحسن ابراهيمی در سال 1346 در كربلا متولد شد. پدر و مادر او از با سابقه‌ترين خانواده‌های مذهبی منطقه بوشهر بودند. وی تحصيلات دوره دبيرستان و سطح حوزه را گذراند و با استعداد سرشارش به مدت 5 سال در دروس خارج فقه و اصول حوزه شركت كرد و نيز كارشناسی ارشد حقوق بين‌الملل را اخذ كرد. همزمان با تقويت زبان و ادبيات عرب زبان‌های زنده دنيا را جهت تبليغ و ارائه دين اسلام در سطح عالی فرا گرفت به طوری كه جهت تدريس فقه و اصول به زبان انگليسی تسلطی كامل يافت.
حجت‌الاسلام شيخ محمدحسن ابراهيمی، امام جمعه گويان در روز چهاردهم فروردين‌ماه سال 1383 در سن 37 سالگی از مقابل كالج محل تدريس خود ربوده شد و 35 روز بعد پيكر خون‌آلودش را با دستانی بسته در 46 كيلومتری جرج تاون يافتند. پيكر او را در شهر قم به خاك سپردند.
captcha