نشست «خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی» در حرم رضوی برگزار شد
کد خبر: 2127686
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۰ - ۱۲:۲۵

نشست «خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی» در حرم رضوی برگزار شد

گروه فعاليت‌های قرآنی: هجدهمين نشست از سلسله نشست‌های «خانواده قرآنی، الگوی جامعه اسلامی»، 3 خردادماه با حضور حجت‌الاسلام «صديقی»، امام جمعه موقت تهران در دانشگاه علوم اسلامی رضوی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، در اين مراسم پس از قرائت قرآن توسط حجت‌‌الاسلام «يعقوبی» و مداحی «ذوقيان»، مداح اهل بيت(ع)، حجت‌الاسلام «محمد رسول رمضانی»، مسئول دفتر فرهنگی ـ تربيتی مركز مديريت حوزه علميه خراسان به بيان برنامه‌های قرآنی اين نهاد پرداخت و تصريح كرد: حوزه علميه علاوه بر برنامه‌های درسی، برنامه‌های قرآنی را نيز در دستور كار خود قرار داده است كه می‌توان به سلسله نشست‌های خانواده قرآنی الگوی جامعه اسلامی، دوره تربيت مربی قرآن كريم، مسابقات حفظ، قرائت، ترتيل و اذان، آزمون حفظ قرآن و نهج‌البلاغه، سلسله نشست‌های تخصصی قرآن پژوهی و تجليل از خادمان قرآنی و طرح سلسله تلاوت نور در ماه مبارك رمضان اشاره كرد.
در ادامه پس از اجرای برنامه توسط گروه تواشيح «سيرة النبی(ص)»، حجت‌الاسلام «كاظم صديقی»، امام جمعه موقت تهران با بيان اينكه مبدا تمام مدارج و پاكی‌ها صفای دل است، اظهار كرد: شرط اول برای داشتن سيری صعودی، پاك بودن جان انسان است اما اين شرط به تنهايی كافی نيست بلكه بايد با عمل صالح همراه باشد.
امام جمعه تهران با اشاره به اين موضوع كه حضرت فاطمه زهرا(س)، نور خدا و حقيقت قرآن است، اظهار كرد: افرادی همچون «سلمان» و «جابر انصاری» از نظر باطنی به ايشان محرم هستند و ما هم می‌توانيم محرم باشيم اما بايد توجه داشت كه اين امر پاكی می‌خواهد.
وی با اعلام اينكه ريشه تمام خيرات محبت است و محبت به اهل بيت(ع) به خانواده‌ها صفا می‌دهد و مشكلات آن‌ها را برطرف می‌كند، ابراز كرد: علت اينكه در برخی از خانواده‌ها مشكلاتی چون طلاق و ناسازگاری بين همسران وجود دارد اين است كه چراغ محبت در اين خانواده خاموش شده است لذا آن‌ها نه دنيا را دارند و نه آخرت را.
حجت‌الاسلام صديقی علم را شرط اصلی يك مبلغ و يك مرجع دانست و افزود: اين شرط لازم اما كافی نيست و بايد با خشيت الهی، صفای دل، فارغ بودن از خود و به خدا دعوت كردن همراه باشد.
يادآوری می‌شود، در پايان اين نشست از افرادی كه در اولين دوره تربيت مربی قرآن كريم حوزه علميه رتبه‌های عالی را كسب كرده بودند تقدير شد و همچنين به قيد قرعه به تعدادی از حضار و افرادی كه نام آن‌ها فاطمه و زهرا بود جوايزی تقديم شد.
captcha