نياز غرب به درك مبانی تشيع در حال گسترش است
کد خبر: 2167377
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۹

نياز غرب به درك مبانی تشيع در حال گسترش است

گروه انديشه و علم: نياز مردم غرب به درك مبانی تشيع روز به روز در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه قم، «محمدابراهيم فقيه‌زاده»، رئيس جهاد دانشگاهی واحد استان قم 17 مرداد ماه در همايش بهره‌وری در صنعت ساختمان و توسعه پايدار در شهرسازی با بيان اين مطلب تصريح كرد: غرب با سرعت وحشتناكی روبه انحطاط در حال حركت است و همين انحطاط به تعبير امام خمينی مردم آن ديار را به سمت اسلام و نگاه به آن به عنوان آخرين نگاه رهنمون خواهد كرد.
وی افزود: رشد اسلامگرايی به حد قابل توجهی رسيده كه باعث شده است فيلترينگ از اروپا و آمريكا شروع شود.
فقيه‌زاده با تاكيد بر اينكه نياز كشورهای اروپايی و آمريكايی به درك مبانی حق تشيع روز افزون است بيان كرد: متاسفانه با اين وجود ما هنوز هيچ الگويی در معماری و شهرسازی كه نشان دهنده آموزه های اهل بيت(ع) در اين باره باشد را نداريم.
وی با بيان اينكه دشمنان عزم خود را برای تخريب تشيع جزم كرده‌اند گفت: دشمن امروز همه تلاش خود را به كار گرفته است تا شيعه را زير سئوال ببرد.
وی با اشاره به پيگيری طرح كنگره آرمان شهر شيعی از سوی جهاد دانشگاهی افزود: ما طی جلساتی كه با علما و مراجع داشتيم درباره كنگره آرمان شهر شيعی و لزوم به كارگيری آموزه‌های تشيع در معماری و شهرسازی بحث شد و رهنمودهای مراجع مورد توجه ما قرار دارد.
رئيس جهاد دانشگاهی قم با انتقاد از روند رو به رشد بی هويتی در معماری قم افزود: اين بی هويتی زيبنده ام‌القرای جهان اسلام نيست و بايد با تبيين شاخص‌های معماری اسلامی روند را به اين سمت تغيير دهيم.
وی خواستار پيوست فرهنگی برای تمامی پروژه‌های شهری در استان قم شد.
captcha