بی سيم ها؛ حرف های زيادی از خلوص نيت شهدا دارند
کد خبر: 2208221
تاریخ انتشار : ۲۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۵۰

بی سيم ها؛ حرف های زيادی از خلوص نيت شهدا دارند

گروه خبرنگاران افتخاری: دومين كنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ايثاگران فن آوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، صبح ديروز 27 مهرماه به ميزبانی پايتخت معنوی ايران به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خراسان رضوی، كوچه و خيابان های شهر مقدس مشهد با امواج آغشته به خون هزاران شهيد مخابراتی و شهادت مظلومانه دلاورمردان ملت ايران، سرداران رشيد اسلام شهيد «شوشتری» و «محمدزاده» عطر آگين شده است.
انبوه بی سيم ها، با پرچم های مزين به واژه های مقدس و امواج آغشته به عطر دل انگيز اسماء مقدس و خون پاك شهدای مخابرات، تاريخ دفاع مقدس را ورق می زند.
چه زيباست وقتی از خانه خارج می شويم، چشم های غبارآلودمان به چهره شهدا مزين می شود و با رشادت ها و جانفشانی آن ها روز را به پايان می رسانيم و فراموش كرديم كه كوچه و خيابان های شهرمان را به نامشان كرديم تا هرگاه به خانه می رويم، يادمان باشد از گذرگاه كدام جوانمرد گذشتيم تا به آرامش خانه رسيده ايم.
دومين كنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ايثارگران فن آوری اطلاعات و ارتباطات(مخابرات) سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حاصل تلاش چندين ماهه عاشقان شهدا، پيشكسوتان و فرماندهان دوران دفاع مقدس و بسيجيان سلحشور مشهد الرضا(ع) است كه فقط به پاس زنده نگه داشتن ياد و خاطره شهدا به ويژه شهدای مخابرات از شب و روز خود گذشتند تا بتوانند اين كنگره را در جهت تكريم رشادت های آن ها برگزار نمايند.
مجمتع آيه های مشهد با نمادهايی از مخابرات جبهه ها، تانك نفر بر، ماشين آلات، بی سيم های رزمندگان، خاكريز و سنگر چهره حقيقی جبهه را به خود گرفته است و در گوشه و كنار مجتمع بنرهايی در رابطه با نقش مخابرات از ديدگاه شهيد شوشتری كه می گويد: «شما مخابراتی ها پيام رسان شهدا بوديد و امروز هم پيام رسان شهدا باشيد» و همچنين شهيد محمود كاوه كه از مخابرات به عنوان قلب عمليات ياد كرده، مزين شده است.
در ورودی مراسم نمايشگاه پر محتوايی برپا شده است، نمايشگاهی كه جبهه های هشت سال دفاع مقدس را به ياد می آورد و تصاوير برجسته آن نمادهايی از جنگ نرم و رشادت های رزمندگان جبهه های حق عليه باطل است.
فضای مراسم با وجود اينكه ظرفيت بيش از هزار نفر را دارد، جايی برای نشستن نيست، اين تنها كنگره ای نيست كه با اين عظمت و شكوه برگزار می شود، بلكه هر يادواره و كنگره كه در شهر شهيد پرور مشهد ميهمانان مجاوران رضوی است، با استقبال عاشقان شهدا مواجه می شود.
برنامه ها با تلاوت آيات دلنشين قرآن كريم توسط «حميد رضا الاج گردی» آغاز و سپس سرود جمهوری اسلامی ايران و صلوات خاصه حضرت علی بن موسی الرضا(ع) پخش شد.
هر لحظه جمعيت زيادی از خانواده معزز شهدای سراسر استان های خراسان، پيشكوتان و فرماندهان هشت سال دفاع مقدس، مسئولان كشوری، لشكری، استانی و شهری و بسييجان در محفل بی ريای شهدا حضور پيدا می كنند.
در آغاز اين مراسم سردار «محسن نوروزی»، رئيس كنگره سراسری بزرگداشت شهدا و ايثارگران فن آوری اطلاعات و ارتباطات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ضمن خوش آمد گويی به حضّار، زنده نگه داشتن ياد و خاطر شهدا را يك نعمت دانست و گفت: سال ها از پايان هشت سال دفاع مقدس می گذرد اما هنوز بسياری از زيبايی های آن دوران برای نسل حاضر ناشناخته مانده و خواهد ماند.
سردار«مظلومی» مسئول معاونت فن آوری اطلاعات و ارتباطات(مخابرات) سپاه پاسداران به عنوان دومين سخنران اين همايش گفت: مركز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدسِ فاوا در ارديبهشت 89 با اهدافی چون جمع آوری و شناخت آثار به جا مانده از شهدا و تاريخ دفاع مقدس، جمع آوری تجهيزات و امكانات تخصصی مخابرات و جنگ الكترونيكی در طول دفاع مقدس، ارائه تجربيات دفاع مقدس به نسل جديد، گرامی داشت ياد شهدا و ايثارگران و ... آغاز به كار كرد.
وی استان فارس را محل برگزاری سومين كنگره در سال آينده معرفی و اظهار كرد: مركز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدسِ فاوا تا كنون 23 جلسۀ رسمی تشكيل داده است كه اولين كنگرۀ آن نيز در مهرماه 89 در تهران برگزار شد.
سردار «حسين سلامی»، جانشين فرماندهی كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نيز اظهار كرد: شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس مردانی از نسل عاشورا و اصحاب به روز شدۀ امام حسين(ع) هستند كه آرزوی چند صد سالۀ شيعه، مبنی بر شمشير زدن در ركاب امام زمان(عج) و نائب ايشان را در عمليات های دفاع مقدس تعبير كردند.
وی شهيدان را جاودانه ترين مردان تاريخ اسلام دانست و با تاكيد بر تكريم شهدا ابراز كرد: امروز ايران اسلامی قدرتمندتر، پيشرفته تر و امن تر از گذشته مسير شهدا را ادامه می دهد.
سلامی همچنين عاشورا را فضيلتی جاودانه دانست كه تا تاريخ و حيات انسان ادامه دارد، اين واقعه نيز زنده است و در متن احساس و باور انسان های آزاده، حق طلب، عدالت جو، شيعيان و ... قرار خواهد داشت.
وی خاطرنشان كرد: مقاومت ملت ايران و صبر و تحمل خانواده های شهيدان، جانبازان، آزادگان و رزمندگان برای ساير ملت ها به يك مصداق و الگو تبديل شده است.
جانشين فرماندهی كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ارادۀ ملت ها را تعيين كننده ترين عنصر در سرنوشت آن ها دانست و ادامه داد: ملت ها متوجه شده اند كه اگر اراده كنند تا در مقابل تمام قدرت های عالم بايستند، هيچ نيرويی قادر نخواهد بود آنان را شكست دهد.
در ادامه مراسم، از خانواده سرداران شهيد مخابرات و فرماندهان مخابرات هشت سال دفاع مقدس تجليل و مراسم نماز جماعت ظهر و عصر در محوطه باز مجتمع فرهنگی آيه ها اقامه شد.
captcha