همايش احيای امر به معروف و نهی از منكر در تبريز برگزار شد
کد خبر: 2246725
تاریخ انتشار : ۰۷ دی ۱۳۹۰ - ۰۸:۴۱

همايش احيای امر به معروف و نهی از منكر در تبريز برگزار شد

گروه سياسی و اجتماعی: همايش احيای امر به معروف و نهی از منكر در شركت آب منطقه‌ای آذربايجان شرقی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه آذربايجان شرقی، به نقل ازروابط عمومی شركت آب منطقه‌ای آذربايجان شرقی، اين همايش روز گذشته 6 دی‌ماه با حضور آيت‌الله مجتهد شبستری نماينده ولی فقيه در استان آذربايجان شرقی و امام جمعه تبريز، حجت‌الاسلام و المسلمين يزدان‌پرست مسئول فرهنگی و امور دينی وزارت نيرو، سردار راحمی مشاور وزير نيرو در امور ايثارگران و حجت‌الاسلام و المسلمين سهيلی مقدم مسئول فرهنگی و امور دينی شركت مديريت منابع آب ايران برگزار شد.
ارسلان هاشمی، مدير عامل شركت آب منطقه‌ای آذربايجان شرقی، طی سخنانی با اشاره به اين كه اين شركت علاوه بر انجام فعاليت‌های فنی و پيچيده در تامين و استحصال آب، نسبت به امور فرهنگی و دينی اهتمام دارد، خاطر‌نشان كرد: صرفه جويی‌های قابل توجه در اجرای پروژه‌های عمرانی، استقرار ميز خدمت به منظور تكريم ارباب رجوع و گسترش خدمات قابل ارائه به مردم از طريق جايگاه اينترنتی از مصاديق رواج معروف با اصلاح شيوه‌های مديريت جديد هستند.
وی همچنين گفت: كاركنان با بصيرت اين شركت سال گذشته در راهپيمايی9 دی حضور فعالی داشتند و در سالروز اين مناسبت هم، حضور فعالانه‌ای خواهند داشت.
وی ضمن تاكيد بر احيای فريضه امر به معروف و نهی از منكر اعلام كرد: همايش امروز برای اولين بار به اين ابعاد در سطح شركت‌های آب منطقه‌ای كشور برگزار می شود و اميدواريم بتوانيم گام كوچكی برای اين فريضه الهی به موازات انجام وظايف سقايی در استان برای مردم شريف برداريم.
در ادامه، نماينده ولی فقيه در استان آذربايجان شرقی طی سخنانی ضمن قدردانی از حضور مديران و كاركنان شركت آب منطقه‌ای استان در مناسبت‌های ملی و مذهبی اظهار كرد: تبعيت از ولايت فقيه يكی از مصاديق بارز «معروف» در امر به معروف است.
آيت‌ا... مجتهد شبستری افزود: ملت مسلمان بايد قدر موهبت ولايت فقيه را بيشتر بدانند و هركس از اين ركن اصلی دور شود، خودش را بدبخت كرده است.
ديگر سخنران اين همايش، حجت‌الاسلام و المسلمين يزدان‌پرست مسئول امور فرهنگی و دينی وزارت نيرو بود، وی ضمن قدردانی از فعالان عرصه آب و برق گفت: خدمت در آب و برق يكی از شايسته‌ترين خدمات است و با تمام ابعاد زندگی مردم گره خورده است.
وی همچنين از شركت آب منطقه‌ای آذربايجان شرقی به عنوان يكی از شركت‌های پيشروی كشور در همه ابعاد از جمله توجه به ارزش‌های اسلامی و دينی ياد كرد و گفت: اقدام مديران و كاركنان اين شركت در محكوميت اتفاقات سال 88 و راهپيمايی به طرف مصلای امام خمينی(ره) مايه فخر و مباهات است و نشان‌دهنده بصيرت كاركنان خدوم و زحمت كش آب منطقه‌ای استان آذربايجان شرقی می‌باشد.
حجت‌الاسلام و المسلمين يزدان‌پرست همچنين با استناد به فرمايشات ائمه و معصومين(عليهم‌السلام) ضرورت توجه به فريضه امربه معروف و نهی از منكر را مورد تاكيد قرار داد و گفت: اجرای اين فريضه الهی مراتبی دارد و آمربه معروف و ناهی از منكر بايد به اين مراتب توجه نمايد.
در اين همايش، همچنين سردار راحمی مشاور وزير نيرو در امور ايثارگران با اشاره به لزوم تبعيت از ولايت فقيه از بصيرت و آگاهی مديران و كاركنان شركت آب منطقه ای آذربايجان شرقی در حماسه 9 دی به نيكی ياد كرد.
وی افزود: كسی كه می‌خواهد نسبت به اين فريضه الهی ادای دين كند، بايد خودش اعتقاد قلبی به اين امر داشته باشد.
در اين همايش يك روزه، دبيران شوراهای امر به معروف و نهی از منكر شركت‌های تابعه وزارت نيرو در آذربايجان شرقی، جمعی از روحانيان و فرماندهان پايگاه‌های بسيج حضور داشتند.
captcha