جلد 19 دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی فارسی به چاپ می‌رسد
کد خبر: 2256836
تاریخ انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۰:۱۲

جلد 19 دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی فارسی به چاپ می‌رسد

گروه ادب: سيدكاظم موسوی‌ بجنوردی از انتشار جلد نوزدهم دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی فارسی به كوشش اين مركز خبر داد.

سيدكاظم موسوی‌بجنوردی، رئيس مركز دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، با اشاره به چاپ دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی فارسی، عربی و انگليسی گفت: جلد سوم دايرة‌المعارف انگليسی، جلد هشتم دايرة‌المعارف عربی و جلد نوزدهم دايرة‌المعارف فارسی از سوی مركز دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی در دست چاپ است.
وی افزود: نگارش دانشنامه ايران به عنوان يك دايرةالمعارف جهانی در 30 جلد در دست تهيه است كه در اين راستا جلد چهارم را منتشر خواهيم كرد.
رئيس مركز دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی با اشاره به نگارش دانشنامه ايران گفت: دانشنامه ايران درباره جهان اسلام و ايران است و تمام مقاله‌های اين حوزه را جمع‌آوری كرده‌ايم و در قالب دانش‌نامه‌ای تدوين خواهيم كرد.
وی تهيه دانشنامه فرهنگ عامه ايران را از ديگر برنامه‌های مركز دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی عنوان كرد و يادآور شد: دانشنامه فرهنگ عامه ايران را در 10 جلد منتشر می‌كنيم كه مشتمل بر سه هزار مدخل است.
موسوی‌بجنوردی اظهار كرد: نوشتن دانشنامه خليج فارس در هشت جلد و تاريخ جامع ايران در 14 جلد، از ديگر برنامه‌های مركز دايرة‌المعارف بزرگ اسلامی به ‌شمار می‌رود. نگارش تاريخ جامع ايران در نيمه دوم سال آينده در 14 جلد به پايان می‌رسد.
captcha