آموزش امامان جماعت برای نخستين‌بار در دانشگاه‌های آلمان
کد خبر: 2283821
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۲۱

آموزش امامان جماعت برای نخستين‌بار در دانشگاه‌های آلمان

گروه بين‌الملل: آموزش امامان جماعت مساجد آلمان برای نخستين‌بار از سال تحصيلی جديد در دانشگاه‌ «اسنابروك» آلمان آغاز می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی «radioalgerie»، كشور آلمان كه ميزبان بيش از چهار ميليون مسلمان است، قصد دارد تا طی يك دوره پنج‌ساله، بيست و پنج جوان مسلمان را در مقطع تحصيلی فوق‌ ليسانس برای امامت جماعت مساجد اين كشور آماده كند.
مقامات آلمان اعلام كردند كه برای مرحله نخست، اين دوره آموزشی در دانشگاه «اسنابروك»، در شمال غربی اين كشور، اجرا خواهد شد و فارغ‌التحصيلان اين مقطع خواهند توانست در مساجد به عنوان امام جماعت و يا در مراكز پژوهشی به عنوان محقق و يا استاد مشغول به كار شوند.
«بولنت اوچار»، مسئول برگزاری اين دوره پنج‌ساله، عنوان كرد: خانواده من در اين كشور زندگی می‌كنند و فرزندان من نيز در اين‌جا بزرگ شده‌اند، پس آلمان وطن من است و اگر كسی نپذيرد كه دين من يعنی اسلام نيز به اين سرزمين تعلق دارد، پس مرا نيز به عنوان شهروند قبول ندارد.
وی افزود: هنوز هم در 95 درصد مساجد آلمان، سخنرانی‌ها به زبان‌های تركی، بوسنيايی و يا عربی انجام می‌گيرد و ما سعی داريم كه امامان جماعت مسلط به زبان آلمانی را تربيت كنيم تا آنان بتوانند به ادغام شهروندان و مهاجران مسلمان در اين كشور كمك كنند.
اين استاد علوم اسلامی در ادامه سخنانش تاكيد كرد: در اين دوره آموزشی، همه دروس از قبيل فلسفه، تاريخ اسلام، هنر اسلامی، مباحث مربوط به مشكلات مهاجران و كلاس‌های آشنايی با اديان آسمانی به زبان آلمانی برگزار خواهند شد.
وی اضافه كرد: طی اين دوره پنج‌ساله، دانشجويان برای گذراندن برخی واحد‌های درسی در مساجد حضور خواهند يافت و آموزش عملی را تجربه خواهند كرد.
در حال حاضر، حدود هشت هزار امام جماعت ساكن در آلمان، از طرف دولت تركيه به اين كشور اعزام شده‌اند و بسياری از آنان به زبان آلمانی تسلط كافی ندارند و پس از پايان دوره ماموريتشان، به تركيه بازمی‌گردند.
captcha