مخالفت فرانسه با ورود شيخ قرضاوی به اين كشور
کد خبر: 2294817
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۰

مخالفت فرانسه با ورود شيخ قرضاوی به اين كشور

گروه بين‌‌الملل: رئيس‌جمهور فرانسه در گفت‌وگويی تلويزيونی اعلام كرد كه با حضور شيخ يوسف قرضاوی، رئيس اتحاديه جهانی علمای مسلمان، در اين كشور به شدت مخالف است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از بخش فرانسه شبكه تلويزيونی «المنار»، نيكلاس ساركوزی، رئيس‌جمهور فرانسه، امروز، هفتم فروردين‌ماه، در گفت‌وگو با شبكه تلويزيونی «فرانس اينفو»، با بيان اين مطلب اظهار كرد: در گفت‌وگوی تلفنی با امير قطر به وی اعلام كردم كه به هيچ‌وجه با ورود شيخ قرضاوی به خاك فرانسه موافق نيستم.
وی افزود: رئيس اتحاديه جهانی علمای مسلمان به دعوت اتحاديه سازمان‌های اسلامی فرانسه، قرار است كه اواخر ماه «آوريل» سال جاری در همايشی بين‌المللی در پاريس حضور پيدا كند ولی دولت فرانسه به هيچ‌وجه با حضور برخی از دعوت‌شدگان به‌ويژه شيخ قرضاوی در خاك اين كشور موافق نيست و اين مخالفت را نيز به اطلاع برگزاركنندگان رسانده است.
رئيس‌جمهور فرانسه در بخش ديگری از سخنانش تصريح كرد: سخنرانی‌های قبلی برخی دعوت‌شدگان به اين همايش بين‌المللی مطابق با قوانين و اصول جمهوری فرانسه نيست و به همين دليل اجازه نمی‌دهيم چنين افرادی وارد خاك فرانسه شوند.
يادآور می‌شود، شيخ يوسف قرضاوی، رئيس اتحاديه جهانی علمای مسلمان، به دليل مواضع نامشخص و گاهی مغاير با منافع مسلمانان جهان از طرف امت اسلام نيز مورد انتقاد قرار گرفته است.
captcha