كتاب «تعزيه در خوزستان و بوشهر» در اهواز منتشر مي‌شود
کد خبر: 2295097
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۲

كتاب «تعزيه در خوزستان و بوشهر» در اهواز منتشر مي‌شود

گروه انديشه و علم: جلد اول مجموعه «تعزيه در جنوب ايران» با عنوان «تعزيه در خوزستان و بوشهر» به نويسندگی حميدرضا اكبری منتشر می‌‌شود.

حميدرضا اكبری، فعال فرهنگی و اجتماعی و نويسنده كتاب «تعزيه در خوزستان و بوشهر» در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان، با اعلام اين خبر گفت: كتاب تعزيه در جنوب ايران يك پژوهش تحقيقی و ميدانی پيرامون تعزيه در نواحی و استان‌های جنوبی ايران است كه از كتب و اطلاعات شفاهی برخی افراد مطلع در اين زمينه گردآوری شده است. كار گردآوری اين اثر از سال 86 آغاز شد كه هنوز به پايان نرسيده است و نياز به پژوهش‌های بيشتری دارد.
وی گفت: جلد اول اين مجموعه با عنوان «تعزيه در خوزستان و بوشهر» آماده انتشار است. اين كتاب شامل بخش‌های متعددی در زمينه تعريف تعزيه، تعيين محدوده جنوب در اين تحقيق، تقسيم‌بندی تعزيه، نسخ تعزيه و انواع آن است.
اكبری افزود: تاريخچه تعزيه نزد خاورشناسان، انواع تعزيه، موسيقی تعزيه بين اعراب، موسيقی فارسی زبانان جنوب خوزستان و بوشهر از ديگر بخش‌های اين كتاب است.
نويسنده كتاب تعزيه در خوزستان و بوشهر گفت: همچنين چگونگی برگزاری تعزيه، استفاده موسيقی دستگاهی در تعزيه، شبيه‌خوانی، تاريخچه آن در خوزستان و بوشهر و چگونگی برپايی آن نيز،‌ بخش‌های ديگر اين كتاب را تشكيل می‌دهد.
وی خاطرنشان كرد: جلد اول اين مجموعه به صورت كتاب الكترونيكی(E Book) بزودی در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.
captcha