رقابت متسابقين آفريقايی در پنجمين روز مسابقات بين‌المللی قرآن كويت
کد خبر: 2306714
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶

رقابت متسابقين آفريقايی در پنجمين روز مسابقات بين‌المللی قرآن كويت

گروه بين‌الملل: پنجمين روز سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن جايزه كويت در حالی برگزار شد كه نمايندگان كشورهای آفريقايی در رقابت‌های اين روز حضور چشم‌گيری داشتند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «الرأی» چاپ كويت، پنجمين روز مسابقات بين‌المللی قرآن جايزه كويت روز يكشنبه، 27 فروردين‌ماه، در دو نوبت صبح و عصر برگزار شد كه با رقابت قاريان و حافظان كشورهای آفريقايی همچون نيجريه، سيرالئون، تانزانيا، ساحل عاج، گينه بيسائو، جيبوتی، گامبيا، جزاير كومور و سومالی همراه بود.
بدر احمد محمد العلی، نماينده كويت، عبدالله ابراهيم مالامی از نيجريه، خالد محمد از پاكستان، نصرالله سيف‌الله اسكنراف از قرقيزستان و ماجوميداف ماجومد از روسيه از شركت‌كنندگان در رشته حفظ كامل قرآن به روايت «حفص عن عاصم» در پنجمين روز رقابت‌ها بودند.
در اين روز احمد سعيد موسی از عراق، فيصل عيدالسنافی از كويت، ايانلة موسی احمد از جيبوتی، محمد شافعی باه از سيرالئون، خليفه جمعه محمد صالح از امارات و بلال عبدالخليك‌اف از روسيه نيز در اين روز در رشته قرائت با يكديگر رقابت كردند.
در نوبت عصر همين روز نيز امبونا اسا از تانزانيا، الامين سليمان باه از ساحل عاج، مازن محمد عباس از فلسطين، محمد باسيروسيدی از گينه بيسائو و محمد‌احمد محمد از جيبوتی در رشته حفظ كامل به روايت حفص عن عاصم توانمندی‌های خود را به نمايش گذاشتند.
از شركت‌كنندگان رشته قرائت در نوبت عصر جمال محمد‌ ياسر از پاكستان، محمد عبدالله جوب از گامبيا و وسام‌الدين ابراهيم از جزاير كومور بودند و نجيب محمد عبدالله علی از يمن نيز در رشته «قرائات سبع» در پنجمين روز مسابقات بين‌المللی قرآن كويت شركت كرد.
در ادامه اين روز نيز عبدالعزيز شكری علی ابراهيم از بحرين و عبدالعزيز عثمان احمد از سومالی در رشته حفظ كامل قرآن به روايت حفص عن عاصم و در رشته قرائت نيز عبدالكريم ديار هسوبا از ساحل عاج و يوسف بيلشاكو از آلبانی با يكديگر به رقابت پرداختند.
سومين دوره مسابقات بين‌المللی قرآن جايزه كويت كه از 23 فروردين آغاز شده است، فردا، 30 فروردين، با برگزاری مراسم اختتاميه و تجليل از نفرات برتر به كار خود پايان خواهد داد.
captcha