وزير كشور آلمان نتايج همايش اسلام در برلين را سازنده خواند
کد خبر: 2309564
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۹:۱۳

وزير كشور آلمان نتايج همايش اسلام در برلين را سازنده خواند

گروه بين‌الملل: هانس پيتر فردريش، وزير كشور آلمان با ابراز رضايت از نتايج هفتمين همايش اسلام كه به‌تازگی در برلين برگزار شد، نتايج اين همايش را سازنده توصيف كرد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) به نقل از «Press TV»، اين مقام آلمانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار كرد: برگزاری اين همايش به ادغام 4 ميليون مسلمان مقيم آلمان در متن جامعه اين كشور كمك می‌كند.
فردريش همچنين افزود: شركت‌كنندگان در اين همايش به اتفاق آرا عنوان كردند كه رفتارهای غيرانسانی و غيراخلاقی مانند ازدواج اجباری و خشونت‌های خانگی ربطی به دين ندارد و به نظام‌های مردسالاری و سنت‌های قديمی كشورها بازمی‌گردد.
مسلمانان شركت‌كننده در اين همايش، در پايان نتايج و دستاوردهای حاصل از اين همايش را مطلوب توصيف كردند.
گفته‌های فردريش اينطور نشان می‌دهد كه وی موضع خود را در قبال جوامع مسلمان تغيير داده است. وی در همايش سال گذشته با اشاره به گفته‌های كريستين ولف، رئيس‌جمهور سابق آلمان كه خواستار تسامح بيشتر با مسلمانان بود و عنوان كرده بود كه اسلام متعلق به آلمان است، اعلام كرد كه اسلام به آلمان تعلق ندارد و اين گفته وی در نشست مطبوعاتی كه بعد از همايش برگزار شد، به شدت مورد انتقاد قرار گرفت.
همايش اسلام در آلمان، آخر هفته گذشته برای هفتمين سال در برلين، پايتخت اين كشور برگزار شد. اين همايش از سال 2006 با هدف گسترش گفت‌وگوها ميان رهبران مسلمان و مقامات آلمان آغاز به كار كرد.
در اين دوره همايش مقامات دولتی، نمايندگان سازمان‌های اسلامی و كارشناسان حضور داشتند كه به بررسی مسائل مختلف از جمله انتشار نسخه‌هايی از قرآن در سراسر آلمان پرداختند.
captcha