هتاكان به قرآن سزای عمل خود را مستقيما از خداوند می‌گيرند
کد خبر: 2317515
تاریخ انتشار : ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۶

هتاكان به قرآن سزای عمل خود را مستقيما از خداوند می‌گيرند

گروه فعاليت‌های قرآنی: امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: كسانی هستند كه قرآن را در پشت سر خودشان قرار داده‌اند و به طور مستقيم با اين كتاب الهی عناد و دشمنی دارند و همين افرادی كه در صدد انجام دادن حركاتی همچون قرآن‌سوزی هستند از اين دسته‌اند كه سرو كارشان به طور مستقيم با خدا خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)، حجت‌الاسلام والمسلمين كاظم صديقی، امام جمعه موقت تهران، در مراسم اختتاميه بيست‌ويكمين دوره مسابقات سراسری قرآن بسيج در سخنانی با اشاره به اينكه قرآن ريسمان اتصال الهی و عروة‌الوثقی است، گفت: قرآن توسط خداوند متعال به عنوان ريسمان اتصال و شفادهنده و درمان‌كننده دردها معرفی شده است.
وی در ادامه افزود: قرآن كريم آيينه خدا است و در اين كتاب شريف جلال و جمال خداوند ارائه شده است، قرآن آيينه انسان كامل است و تابلوی خليفة‌الله و نيز گنجينه ارزش‌ها است كه خداوند آن را در زمان فتنه به عنوان پناه‌گاه معرفی كرده است.
حجت‌الاسلام صديقی در ادامه به سخنی از حضرت علی (ع) در مورد فتنه اشاره و تصريح كرد: حضرت امير (ع) می‌فرمايد: وقتی كه فتنه‌ها فضای زندگی را تاريك كردند بر شما باد پناه بردن به قرآن و اگر كسی خودش را به قرآن وصل كند قرآن شفاعتش می‌كند و شفاعت قرآن هم در نزد خداوند پذيرفته شده است.
امام جمعه موقت تهران عنوان كرد: هر كس با قرآن باشد و اين كتاب مقدس را سرلوحه زندگی خود قرار دهد از اهل نجات خواهد بود و هر كسی كه در زندگی او جايگاهی برای قرآن نباشد از اهل هلاكت معرفی شده است چرا كه قرآن دشمن اوست و در قيامت از وی در نزد خداوند شكايت خواهد كرد.
وی در ادامه به دو گونه دشمنی افراد با كلام‌الله وحی اشاره و اظهار كرد: نوع اول كسانی هستند كه قرآن را در پشت سر خودشان قرار داده‌اند و قرآن در شيوه زندگی آنان هيچ جايگاهی ندارد و به طور مستقيم با قرآن عناد و دشمنی دارند كه اين گونه افراد كم هم نيستند و همين افرادی كه در صدد انجام دادن حركاتی همچون قرآن‌سوزی هستند از اين دسته‌اند كه سرو كارشان به طور مستقيم با خدا خواهد بود.
حجت‌الاسلام كاظم صديقی كه در مراسم اختتاميه بيست‌ويكمين دوره مسابقات سراسری قرآن بسيج سخن می‌گفت، در ادامه افزود: نوع ديگر دشمنان قرآن روشنفكران تيره‌دلی هستند كه اين افراد نيز در پی سوء استفاده از قرآن و در پی تحميل كردن مقاصد خود بر قرآن هستند و در پی مديريت كردن قرآن و نهج‌البلاغه هستند.
امام جمعه موقت تهران تصريح كرد: قرآن كريم آئينه است و عيب و اشكالات بشر را بازگو می‌كند و اگر كسی بخواهد خودش را بسازد بايد خودش را به قرآن عرضه سازد، ما اگر بخواهيم در زندگی به نهايت كمال و پيشرفت برسيم بايد قرآن را سرلوحه زندگی خود قرار دهيم.
وی در ادامه عنوان كرد: اگر كسی در زندگی از ياد خدا غافل شود و بدون رضای خدا زندگی كند و زندگی او رنگ دين خدا را نداشته باشد در سراسر زندگی خود هميشه مضطرب و در استرس خواهد بود و كره زمين با اين همه وسعت و فراخی برای او حكم زندان خواهد داشت چرا كه محبوس در جسم خود شده است.
حجت‌الاسلام صديقی در ادامه اظهار كرد: درمان همه استرس‌ها و اضطراب‌هايی كه بشر در زندگی خود با آن مواجه شده است ذكر خدا است و خداوند در قرآن كريم فرموده است كه همانا با ياد خدا دل‌ها آرام می‌گيرد.
امام جمعه موقت تهران در پايان سخنان خود در مراسم اختتاميه بيست‌ويكمين دوره مسابقات سراسری قرآن بسيج گفت: هر كتاب و مقاله‌ای دارای تيتر و عنوان خاص خودش است و اگر از شما بسيجيان قرآنی پرسيدند كه عنوان و تيتر قرآن چه چيزی است بايد پاسخ دهيد موضوع قرآن راهنمايی و هدايت بشر است.
captcha