برخورداری همسران جانبازان و آزادگان متوفی و فرزندان شهدا از بيمه عمر و حوادث ايثارگران
کد خبر: 2337540
تاریخ انتشار : ۱۰ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۹

برخورداری همسران جانبازان و آزادگان متوفی و فرزندان شهدا از بيمه عمر و حوادث ايثارگران

گروه سياسی: سرمايه بيمه عمر و حادثه برای هر يك از جانبازان (25%) و بالاتر يكصد ميليون ريال، همسران شهدا هفتاد ميليون ريال، والدين شهدا و جانبازان زير (25%) و آزادگان فاقد درصد جانبازی و همسران جانبازان و آزادگان متوفی پنجاه ميليون ريال تعيين می‌شود.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی دولت، هيئت وزيران بنا به پيشنهاد بنياد شهيد و امور ايثارگران و به استناد اصل يكصد و سی و هشتم قانون اساسی و در اجرای بندهای (الف) و (ح) ماده (44) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه – مصوب1389، مبلغ سرمايه بيمه عمر و حادثه برای هر يك از جانبازان (25%) و بالاتر را يكصد ميليون ريال، همسران شهدا را هفتاد ميليون ريال، والدين شهدا و جانبازان زير (25%) و آزادگان فاقد درصد جانبازی و همسران جانبازان و آزادگان متوفی را پنجاه ميليون ريال تعيين كرد.
بر اساس اين مصوبه، واحد مسكونی و اثاثيه منزل جانبازان، آزادگان، همسران جانبازان و آزادگان متوفی و خانواده شاهد (والدين، همسر و فرزندان) تحت پوشش بيمه حوادث غيرمترقبه ناشی از بلايای طبيعی از قبيل سيل، زلزله، صاعقه، طوفان و حوادث ناشی از آتش‌سوزی و انفجار قرار می‌گيرد.
همچنين دولت موافقت كرد اقدامات بنياد شهيد و امور ايثارگران در خصوص سرمايه بيمه عمر افراد ياد شده در سال‌های 1385 لغايت 1390 تنفيذ شود.
اين مصوبه از سوی محمدرضا رحيمی؛ معاون اول رئيس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.
گفتنی است پيش از اين فقط جانبازان و آزادگان و والدين و همسران شهدا تحت پوشش بيمه عمر و حوادث بودند.
captcha