فضايل اخلاقی و سيرہ تربيتی شھدای كربلا در همایش هند تبیین شد
کد خبر: 2344245
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۶

فضايل اخلاقی و سيرہ تربيتی شھدای كربلا در همایش هند تبیین شد

گروه انديشه و علم: فضايل اخلاقی و سيرہ تربيتی شھدای كربلا در چھل‌و‌ھشتمين ھمايش‌ سه روزه منطقه «جارگاوان»(Jargawan) شھر «بارہ‌بنكی»، واقع در ايالت «اوتارپرادش» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه منطقه غرب و جنوب غرب آسيا، «سيدمنھال حيدر زيدی»، مدرس مؤسس فرھنگی المؤمل در این باره اظهار کرد: ھمايش مذکور با هدف بررسی و تبيين فضايل اخلاقی و سيرہ تربيتی شھدای كربلا و اهداف امام حسین(ع) از این قیام و مبارزتش توسط اندیشمندان و علمای برجسته دینی این کشور از 20 تا 22 خردادماہ در این شھر برگزار شد.
همچنین علما، اندیشمندان و رھبران دینی و سياسی نظير حجت‌الاسلام جواد نقوی؛ امام جمعه شهر لكھنؤ، حجت‌الاسلام سيدصفی حيدر؛ دبيركل سازمان تنظيم‌المكاتب این شهر، حجت‌الاسلام محمد عسكری؛ رئيس حوزہ علمیه اھل بيت(ع)، حجت‌الاسلام جنان اصغر مولايی؛ مسئول نمايندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در شهر دھلی، حجت‌الاسلام فيروز عباس؛ معاون دبيركل سازمان تنظيم المكاتب، «حر گوپالپوری»، ظفر الباری، علی رضوان، ابوذر مندرپالوی، «پنيا»؛ رھبر سیاسی شھر بارہ‌بنكی و جمع کثیری از شهروندان مسلمان و علاقه‌مند به سیدالشهداء(ع) در این برنامه حضور یافتند.
این ھمايش با قرائت آیاتی از قرآن كريم توسط سيدمنھال حيدر زيدی، از قاریان و مدرسان علوم اسلامی برجسته این شهر آغاز شد و در ادامه برنامه حجت‌الاسلام جواد نقوی؛ امام جمعه شهر لكھنؤ ضمن تبيين فضايل اخلاقی شھدای كربلا، درباره سيرہ امام علی(ع) نيز سخنرانی کرد.
همچنین حجت‌الاسلام سيد صفی حيدر؛ دبيركل سازمان تنظيم‌المكاتب شهر بارہ‌بنكی دربارہ ادعیه ائمه‌ اطهار(ع) به‌ويژہ دعاهای مربوط به امام حسين و امام سجاد(ع) به‌طور مفصل سخنانی ایراد کرد.
در پایان حجت‌الاسلام جنان اصغر مولايی، مسئول نمايندگی جامعةالمصطفی(ص) العالمیه در شهر دھلی، با بررسی اهداف سياسی جوامع اسلامی کنونی، اھداف امام حسین‌(ع) در كربلا را بیان و تصریح كرد: مسلمانان تا زمانی‌که اھداف سیاسی و اجتماعی خود را مشخص و به این موضوع توجه نکنند؛ اجرای برنامه‌هایی نظیر برگزاری نشست‌ھا، ھمايش‌ھا و كنفرانس‌ھا بی‌فايدہ و بی‌ثمر است؛ بنابراین مسلمانان بايد با اھداف قيام امام حسين(ع) آشنا شوند و این موضوعات را در زندگی خود اجرایی کنند.
لازم به ذکر است، نشست مداحان با عنوان «شھدای كربلا» که همراه با شعرخوانی در مدح ائمه اطهار(ع) بود، در حاشیه اين ھمايش‌ سه روزه برگزار شد.
captcha